Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arnold
Jag försöker hitta säkringen till motorn som stänger tankluckan. Jag har läst säkringsförteckningarna fram och tillbaka i handboken. Men jag kan inte hitta säkringen. År det någon som vet var säkringen sitter? Det är en V70 2007.
Brukar vara samma som centrallåset eller låset i bakdörrarna. Sen brukar det vara fördröjning på låset i tanklocket så det är inte bara nå sånt om du väntar några minuter när du låst bilen så låser sig tanklocket.
av Arnold
snoddasD5 skrev:Brukar vara samma som centrallåset eller låset i bakdörrarna. Sen brukar det vara fördröjning på låset i tanklocket så det är inte bara nå sånt om du väntar några minuter när du låst bilen så låser sig tanklocket.
Jo det är 10 minuters fördröjning. Jag har prövat långt efter så det är inte fördröjningen som jag lurar mig på. Centrallåset fungerar, men jag förstår inte hur du menar med låset i bakdörrarna. Om centrallåset fungerar så fungerar väl också låset i bakdörrarna? Missförstår jag här?
Min tanklucka låste sig inte förut, det visade sig att den satt lite snett på nåt sätt så piggen gick inte in i hålet utan studsade tillbaka igen, gick att rätta till, men du kanske har nåt annat fel?
av Arnold
Johnnie skrev:Min tanklucka låste sig inte förut, det visade sig att den satt lite snett på nåt sätt så piggen gick inte in i hålet utan studsade tillbaka igen, gick att rätta till, men du kanske har nåt annat fel?
Den möjligheten finns ju. Hur kommer man på att det är detta felet som du hade?
Stefans 968

En bra plåt det där :-D Ja, passa[…]

@OlofEmanuel , Får du inge svar kan du se v[…]

@EbbevonVolvo , Ja, äntligen reglisten ;-) […]

Kablar till tändspol

Hei! Ursäkta min Svenska, den är kanske […]