Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av FBKEeyore
#962936
För ett tag sedan så var det någon som skrapade mot min bil på en parkeringsplats.
Förmodligen någon som verkligen behövde sikta in sig på något när han/hon skulle parkera sin bil.
Det klassades som parkeringsskada och jag pratade med Volvia och min Volvoverkstad.
Jag lämnade in bilen till min Volvoverkstad för omlackering av bakdörren.

Själva lackeringen i sig såg bra ut, men efter någon dag och lite solljus så ser jag att det ser ut så här:
Lackering.JPG
Lackering.JPG (126.1 KiB) Visad 1240 gånger
Typ som en vall/förhöjning längs med hela dörrkanten.
Drar man fingret över vallen så känner man tydligt att det är en förhöjning.

Någon som har lämnat in bilen för omlackering och varit med om liknande?
Man kan inte låta bli att titta just på detta så lite störande är det.

Finns det något sätt att man kan göra detta mindre synligt?
Det syns lite mer när solljuset kommer framifrån.

Eller är det omlackering igen som gäller?
av Tjalle85
#966162
Ser du någon skillnad på nyanser mellan nylackad dörr och ej nylackad?
Min passagerar-dörr fick ny lack i somras och det syns ganska tydligt att den är annan nyans.
Färg ice vit.
av Lövet
#966331
Vilken lackerare? Tycker man ska lyfta fram de som gör ett bra jobb, de flesta lackerare verkar misslyckas kapitalt med nyanserna.
Fjäderben Volvo v60

Normalt är utgångspunkten att man byter[…]

Oljeläckage V60 2014 - D3

@v70norge , Stort tack!

Vibrationer vid gaspådrag

Gäller V60 T8 2019. Har läst lite tr&ari[…]

Själva motorn till handbromsen är ganska[…]