- sön 12 apr 2015, 10:32
#965201
V90 T6 Recharge Core Edition
C70 T5 cabriolet
740 GLT 16 Valve -88b
164 1973 (såld)
V90 Cross Country D4 AWD Advanced SE (såld)
XC60 D3 Summum (såld)
V70 D4 Dynamic Edition -13 (såld)
V90 1997 (såld)
PV544 Special II 1960 (såld)
740 GL -87 (såld)
I brist på bättre sysselsättning har jag roat mig med att jämföra accelerationstider för MY16 med MY15 för några av de motoralternativ där VEA har ersatt de äldre motorerna. För 2015 har jag tagit siffrorna från broschyrer jag har hemma, och för 2016 från appen Bygg din Volvo.
-)
V40 T2 (man/aut)
2015: 9,9/-,- (120hk)
2016: 9,8/9,8 (122hk)
V40 D2 (man/aut)
2015: 11,9/12,1 (115hk)
2016: 10,5/10,5 (120hk)
V40 D3 (man/aut)
2015: 9,6/9,3 (150hk)
2016: 8,4/8,4 (150hk)
V40CC T4 AWD (aut)
2015: 8,2 (180hk)
2016: 7,4 (190hk)
S60 T3 (man/aut)
2015: 9,4/10,2 (150hk)
2016: 8,6/8,6 (152hk)
S60 T4 (man/aut)
2015: 8,3/9,0 (180hk)
2016: 7,2/7,2 (190hk)
S60 D5 (man/aut)
2015: 7,4/7,6 (215hk)
2015: 7,2/7,4 (230hk Black R Polestar)
2016: -,-/6,4 (225hk)
XC60 D3 (man/aut)
2015: 11,2/11,2 (136hk)
2016: 10,0/10,0 (150hk)

V40 T2 (man/aut)
2015: 9,9/-,- (120hk)
2016: 9,8/9,8 (122hk)
V40 D2 (man/aut)
2015: 11,9/12,1 (115hk)
2016: 10,5/10,5 (120hk)
V40 D3 (man/aut)
2015: 9,6/9,3 (150hk)
2016: 8,4/8,4 (150hk)
V40CC T4 AWD (aut)
2015: 8,2 (180hk)
2016: 7,4 (190hk)
S60 T3 (man/aut)
2015: 9,4/10,2 (150hk)
2016: 8,6/8,6 (152hk)
S60 T4 (man/aut)
2015: 8,3/9,0 (180hk)
2016: 7,2/7,2 (190hk)
S60 D5 (man/aut)
2015: 7,4/7,6 (215hk)
2015: 7,2/7,4 (230hk Black R Polestar)
2016: -,-/6,4 (225hk)
XC60 D3 (man/aut)
2015: 11,2/11,2 (136hk)
2016: 10,0/10,0 (150hk)
V90 T6 Recharge Core Edition
C70 T5 cabriolet
740 GLT 16 Valve -88b
164 1973 (såld)
V90 Cross Country D4 AWD Advanced SE (såld)
XC60 D3 Summum (såld)
V70 D4 Dynamic Edition -13 (såld)
V90 1997 (såld)
PV544 Special II 1960 (såld)
740 GL -87 (såld)