Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ErikXC60
snejkaj skrev:Igår fick jag meddelande från säljaren att min bil är på väg från Torslanda till handlaren :) Leveransveckan står fortfarande som V17.
Vilket sammanträffande min bil kommer också då! : :D

Volvo Xc60 D4 AWD AUT BE PRO 2
Twilight bronze , Titania 20"
Svart innertak. El lucka osv
av snejkaj
ErikXC60 skrev:
snejkaj skrev:Igår fick jag meddelande från säljaren att min bil är på väg från Torslanda till handlaren :) Leveransveckan står fortfarande som V17.

Är din på väg till handlaren också? :D
av ErikXC60
snejkaj skrev:
ErikXC60 skrev:

Är din på väg till handlaren också? :D
Ja! Fick ett samtal av handlaren idag :D
av svedan
Petzzon skrev:
MooLgAn skrev:
Petzzon skrev:Jag har lev vecka 30 på vår XC60 ORE finns det någon som har senare lev. vecka än det ännu?
Bilen beställd 9:e feb, blir ju 23 veckors väntan totalt.
Jag var in och beställde vår XC60 OR 14:e feb, orderbekräftelse 2:e mars. Leveransvecka 31.
Det stämmer nog dessvärre då, dom som fått bättre lev tider än så har haft mer tur att handlaren redan bokat upp bilar förmodligen.

Ja ja spelar ingen större roll, handlaren får fixa en lånebil så jag kan dra husvagnen på första delen av semestern så löser sig säkert resten. Har ju en bil med fyra hjul som fungerar nu också saknar ju bara dragkroken dessvärre.
Måste vara något tokigt... Min kille sa ca 12 veckor.
Beställde 17 mars, orderbekräftelse kom 27 mars, beräknad leverans v 25 dvs ca 12 veckor
Och som sagt, det mesta onödigt finns på specen...
av Petzzon
Vad beställde du?
Tror dessvärre inte det är nått fel, tanken har slagit mig att han missat lägga in den direkt men vi beställde sista dagen för att få fria vinterdäck så då borde han varit ganska mån om att få in den.
Kan vara så att din handlare haft order inlagda redan som dom ändrat till din spec.
av svedan
Betalade för v-däck och 10 papp för låda resp awd. man skippade bärkassehållaren!! Den kanske försenar :)
har du något annat? Om handlarna har "reserverade" produktionstider låter konstigt för mig. men kanske??

Volvo XC60 D4 AWD Ocean Race Business E PRO
Diesel 5cyl 190hk/140kW D5244T21
Växellåda: Automat AWTF-80 SD AWD
Kaross: Täckt
Ocean Blå Metallic 706
Klimatp VOC Diesel XC/V60
Lastpaket XC60
Driver Support Pkt SVXC60
Options:Elmanöv. passagerarstol, Elman förarstol m minne, Fuktsensor, Aut.avbländ in/ut speglar, Reservhjul
Tempaspare, Eluppvärmda spolarmunst., Backkamera, Växelpaddlar, Keyless Drive-start/lås
Premium Odubb Alu SEGIN235/65R17, Delbart drag 13-pol+7 pol adapter u skidplate, Skyddsgaller i stål
med gasfjäder Offblack, Skålade gummimattor Offblack, Aluminiumsteg Running board Silver, Running board,
Ocean Blue exkl steg, Stänkskydd fram+bak nymont, Stötfångarskydd, bakre stötfångare
av Petzzon
svedan skrev:Betalade för v-däck och 10 papp för låda resp awd. man skippade bärkassehållaren!! Den kanske försenar :)
har du något annat? Om handlarna har "reserverade" produktionstider låter konstigt för mig. men kanske??

Volvo XC60 D4 AWD Ocean Race Business E PRO
Diesel 5cyl 190hk/140kW D5244T21
Växellåda: Automat AWTF-80 SD AWD
Kaross: Täckt
Ocean Blå Metallic 706
Klimatp VOC Diesel XC/V60
Lastpaket XC60
Driver Support Pkt SVXC60
Options:Elmanöv. passagerarstol, Elman förarstol m minne, Fuktsensor, Aut.avbländ in/ut speglar, Reservhjul
Tempaspare, Eluppvärmda spolarmunst., Backkamera, Växelpaddlar, Keyless Drive-start/lås
Premium Odubb Alu SEGIN235/65R17, Delbart drag 13-pol+7 pol adapter u skidplate, Skyddsgaller i stål
med gasfjäder Offblack, Skålade gummimattor Offblack, Aluminiumsteg Running board Silver, Running board,
Ocean Blue exkl steg, Stänkskydd fram+bak nymont, Stötfångarskydd, bakre stötfångare
Du har mer i din spec än vi har, och det enda jag kan se att vi har som du inte specat är 20 tums Avior.
Många handlare beställer lagerbilar och hoppas man säljer dom på vägen, är det tillräckligt långt kvar kan man ändra specen. Om inte annat brukar dom vara ganska normalt utrustade som oftast är lättsålda när dom väl kommer hem ändå.
Användarvisningsbild
av ronno
Detta tröstlösa väntande på nya fina bilen...! Har letat på nätet hur man försätter sig i koma så att nästa gång man vaknar upp är bilen klar, men de flesta metoderna har olika grader av biverkningar som i bästa fall leder till ett permanent vegetativt tillstånd. Vilket för övrigt många ryska bilförare verkar lida av att döma av bilkraschfilmerna som florerar på Youtube. Att Youtuba är ett bra sätt att få tiden att gå när man inte har annat för sig än att titta på timvisaren på klockan. Ljudet från en gammal hederlig moraklocka kan med sitt enerverande tickande hindra John Blund från att strö sovsand i mina rödsprängda ögon som i det här läget inte är större än myntspringor. Kommer ni ihåg de gamla telefonkioskerna, med myntspringor för en krona, femtio- och tio öre? Där har man stått och hånglat några gånger... Hångla känns faktiskt jävligt avlägset just nu när jag försöker lägga lite fokus på min nya XC60...

Det är en ny dag i morgon och en dag närmare leverans, här går det undan...
Bilagor
14april.jpg
14april.jpg (42.98 KiB) Visad 572 gånger
  • 1
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 203
244 - Bälte bak

Frågor: Fanns inget på skrotarna? Du m[…]