Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mobbe
Min underdimensionerade aphjärna glömde nyckelhylsan på bulten efter hjulbyte. Ligger nu någonstans i ett dike runt Uppsala. :oops:
Jag hade precis köpt nya då de gamla modellen som ni i detta forum kastat så långt ni orkat.
Efter en natts dålig sömn åkte jag till Upplands Motor i Uppsala och bekände mina synder till killen i Direktservicedisken.
Ge mig nyckeln och ta en fika så löser jag problemet sa han. 10 min senare hade han tagit bort låsbultarna UTAN KOSTNAD.....
Det finns änglar! :D
Så här ser den ut enligt bild jag hittat på forumet. http://i257.photobucket.com/albums/hh24 ... AG0052.jpg
av S6024t
inte likadan låsbult,på den sista så snurrar väl "ytterdelen",men svetsa på en grov bult på "mittendelen" så löser det sig..
av Sharkbait
S6024t skrev:inte likadan låsbult,på den sista så snurrar väl "ytterdelen",men svetsa på en grov bult på "mittendelen" så löser det sig..

Ytterdelen snurra och mitten är fast på den Mcgard som sitter på min.

Gör man så lär man täcka fälgen ordentligt så att inte fälgen blir skadad av alla loppor. Är det så verkstäderna gör? Eller har de något specialverktyg för att ta bort låsbulten?
av Sprutspecken
de har ett gäng specialhylsor för ändamålet. Inga problem för dem alls. - torde vara ganska vanligt att de (MENINGSLÖSA) LÅSBULTARNAS NYCKEL ÄR BORTA. (jvla caps lock)

jag inbillar mig att det enda låsbultar innebär är potentiella problem för ägaren, men inga problem för fälgtjuvar.
av Malmstroem
Mobbe skrev:Min underdimensionerade aphjärna glömde nyckelhylsan på bulten efter hjulbyte. Ligger nu någonstans i ett dike runt Uppsala. :oops:
När jag gjorde precis samma sak :oops: så ramlade nyckelhylsan av rätt snabbt. Så det kan vara en ide att gå och titta i diket de första 10-20 metrarna.

Det var Bilia i Haga Norra som hjälpte mig. Numera använder jag inte låsskruvar till hjulen...
av ThunderAce
om låsbultarna är hela så att säga och inte har blivit rundade så är det bara att åka till nån Volvo verkstad, de har en så kallad
"Mastersats" som de plockar fram för att kunna ta bort hjulen i nödfall.
De plockar bort det snabbt på parkeringen och man sätter dit nya eller vanliga bultar bara

Funderade du också på en Subaru Solt[…]

Jag har ingen aning om sådana sensorproblem […]

Stefans 968

Fick hem plåtarna idag. IMG_1338.jpeg

Dåligt batteri?

Nu är det bytt.