- fre 10 apr 2015, 09:04
Hej! Jag fick min V60 med stänkskydd, både fram och bak. Ett val jag gjorde då flera personer som arbetar med rekonding och bilvård varnat mig för att köra utan, eftersom det blästrar bilen. Nu kan jag tycka att stänkskydden var ett bra val, speciellt då dom är så diskreta till V60:n.
Dock funderar jag på att plocka bort dom bakre skydden i och med sommardäcken, men behålla dom främre. Dom främre skyddar ju mest den egna bilen.
I går när jag var in för mjukvara-uppdatering så rekommenderade killen på Volvoverkstaden att behålla även dom bakre eftersom sidan på bakvagnen riskerar att bli blästrad av skit annars. Bilen hålls i finare skick längre. Flera påtalar detta. Vad är er erfarenhet av detta? Gör det någon större skillnad?
Jag hade i så fall funderat på att behålla dom främre, ta bort dom bakre.
Dock funderar jag på att plocka bort dom bakre skydden i och med sommardäcken, men behålla dom främre. Dom främre skyddar ju mest den egna bilen.
I går när jag var in för mjukvara-uppdatering så rekommenderade killen på Volvoverkstaden att behålla även dom bakre eftersom sidan på bakvagnen riskerar att bli blästrad av skit annars. Bilen hålls i finare skick längre. Flera påtalar detta. Vad är er erfarenhet av detta? Gör det någon större skillnad?
Jag hade i så fall funderat på att behålla dom främre, ta bort dom bakre.