Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Det kan du givetvis göra.
Sen uppstår ett problem. Dom sitter där för att det inte finns reflexer i baklyktorna. Och.. reflexerna är ett lagkrav.
Då återstår att byta till ett par nya utan färg när dagen är kommen så någon ser det, eller så blir det att köpa universal och klistra på stötfångaren på ungefär samma läge som innan.
*pettson* skrev:Det kan du givetvis göra.
Sen uppstår ett problem. Dom sitter där för att det inte finns reflexer i baklyktorna. Och.. reflexerna är ett lagkrav.
Då återstår att byta till ett par nya utan färg när dagen är kommen så någon ser det, eller så blir det att köpa universal och klistra på stötfångaren på ungefär samma läge som innan.
Dom högst upp dom avlånga ovanför baklyserna är ju reflexer.
http://www.laga.se/visa-produkter?plate ... le=0&Tab=0
av *pettson*
Det finns en lag som säger hur högt dom får sitta för att räknas som aktiva reflexer, det finns även regler om hur dom ska sitta i sidled.
Bakljusens överdel (reflexdelen) räknas inte i vårt avlånga land, för att dom sitter för högt på modellen ifråga.(lägsta höjd 350mm, högsta höjd 900mm)
Samma uppsättning regler har gjort att vissa jeepfabrikat fått göra en helt egen uppsättning stötfångare bak till norden, med skitfula bakljus i. Dom uppfyllde inte kraven på höjd och bredd.
av *pettson*
Svarade du mej att det redan fanns reflexer i övre bakljusen eller inte?
Bara att du lackar dom. Det är din plånbok. Varför stanna där? Varför inte plasta igen hålen helt och sen lacka stöten. Poängen blir densamma om man blir haffad.
snoddasD5 skrev:Jag fråga om nån lackat eller om nån tror det blir bra inte massa lagar.
Nu tror jag inte att någon upplyste dig om detta för att vara dum mot dig. Snarare tvärt om. Det var av omtanke.

Glad i hågen skulle jag idag första g&a[…]

740 lambda

Du kan ganska enkelt kolla om lambdasonden fungera[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&[…]

Jag har ingen aning om sådana sensorproblem […]