Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JE Jr
StefanN skrev:Jag har 16" original med 316mm bromsar....
Alla bromsar kan ha 16"
Jao, i princip, Men de som sitter på S80 V8 och polisvarianter är 336mm, och där är de minst 17".

Brukar stå instansat på oket vilken skivdiameter det är om du tar av hjulet, men jag rekommenderar iofs att du köper originalklossar.
av Cubalibre
Oavsett om jag skall köpa original eller ej, så måste jag ju ändå veta vad det är för storlek jag skall ha. Får se om jag kan få loss ett hjul någon dag.......fast nä, jag köper nog den andra storleken på biltema. Och passar dom ifrån skruvat så kan jag ju bara lämna tillbaka dom ifrån biltema. Skulle aldrig tänka tanken att köpa original som är 3 gånger dyrare. Och ja, självklart köper jag dom billigaste däcken som finns. Billigt är bra. :-) Säkerheten skiter jag fullständigt i. Kör 1500 mil varje månad och har gjort i många år (personbil och lastbil), och jag har aldrig behövt tvärnita en enda gång i hela mitt liv. Aldrig varit inblandad i någon olycka heller. Och om olyckan skulle vara framme så krävs det väldigt mycket för att det skall bero på att jag hade belägg ifrån Biltema istället för original...
Användarvisningsbild
av StefanN
JE Jr skrev:
Alla bromsar kan ha 16"
Jao, i princip, Men de som sitter på S80 V8 och polisvarianter är 336mm, och där är de minst 17".

Brukar stå instansat på oket vilken skivdiameter det är om du tar av hjulet, men jag rekommenderar iofs att du köper originalklossar.
Går att ha Volvos 16" fälgar på dom med.
Användarvisningsbild
av MartinS
StefanN skrev:
JE Jr skrev:
Alla bromsar kan ha 16"

Går att ha Volvos 16" fälgar på dom med.
Är du säker på det? Jag har 328mm på min XC60 och där är det rejält tight runt bromsoket med 17", 16" skulle aldrig gå på.
av Yaniz
Ska du nödvändigtvis köpa billigast möjliga reservdelar så köp från Tyskland. Autoteilemann.de har i regel 40-60% billigare delar från uteslutande renommerade europeiska tillverkare (producenten står angiven vid varje reservdel). Bra fraktpriser och leveransen tar fem arbetsdagar.

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]