Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Uffe S
Tjena!
Ny här.

Har precis bytt bil till en s60 t5 -05 med Premium Sound hu-850 grejjer.
Hade en aktiv baslåda i gamla bilen (s40 t4 -99) som jag plocka ur och tänkte sätta in i s60:n. Nu passade inte gamla kontakten i hu-850 tyvärr, och innan jag drar till BRL och köper en ny kontakt tänkte jag kolla om jag är på rätt ställe och rotar? Bak på stereon alltså. Har kikat runt lite i forumet och förstått att det kan sitta ett slutsteg nånstans under passagerarstolen. Är det där lågnivåutgången sitter? Kanske passar gamla kontakten där? Eller är det ny kontakt som gäller och sen plugga in bak på stereon?

En annan sak, jag tycker inte högtalarna i bakdörrarna verkar göra mycket väsen av sej. Finns det nåt annat man kan stoppa i om man vill uppgradera utan att behöva byta(?) slutsteg?

Ingen hejjare på bilstereos som ni kanske anar. Hoppas nån kan hjälpa.

/Uffe
av Daddan
Om du har premium sound har du redan största slutsteget på 300W som sitter under passagerarstolen fram.

Lågnivå till baslådan hittar du inte. Du får ta högnivå istället från bakhögtalarna i hatthyllan.
av Uffe S
Tack för tipset!
Jag kröp in i bagaget och försökte hitta anslutningarna till högtalarna i hatthyllan men det är ju gömt bakom plåt å skit. Lyckas fan inte ens hitta vart kablarna kommer fram nånstans så jag kan tjyva där. :evil:

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]

Byta fjädersäte på en V70 -06

Så länge dem sitter 180 grader frå[…]