Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Ni kan sluta fundera över kösiffran! Den är helt missvisande! Det ni ska fokusera på är leveransveckan, den stämmer oftast! Så var det i mitt fall och många andras.
Användarvisningsbild
av leiwi
Kommer aldrig att köpa någon ny Volvo i början på året
Beställde en v60 i februari 2014 det tog ca 13 veckor ock beställde en likadan på hösten den tog ca halva tiden :shock:
Användarvisningsbild
av volvobrasse
leiwi skrev:Kommer aldrig att köpa någon ny Volvo i början på året
Beställde en v60 i februari 2014 det tog ca 13 veckor ock beställde en likadan på hösten den tog ca halva tiden :shock:
Beror nog på vad du beställer. Jag beställde min V60 i September, fick den i december 2014. Totalt 13 veckors väntan.
av SurfarHy
Man får väl ta det positiva att det går bra för Volvo just nu. Sen gjorde deras kampanjer under vintern sitt för att öka på orderkön.
av Petzzon
Jag har lev vecka 30 på vår XC60 ORE finns det någon som har senare lev. vecka än det ännu?
Bilen beställd 9:e feb, blir ju 23 veckors väntan totalt.
Användarvisningsbild
av leiwi
Petzzon skrev:Jag har lev vecka 30 på vår XC60 ORE finns det någon som har senare lev. vecka än det ännu?

Helt otroligt,för mig skulle det inte vara acceptabelt helt enkelt
Måste vara något som gått snett :shock:
av MooLgAn
Petzzon skrev:Jag har lev vecka 30 på vår XC60 ORE finns det någon som har senare lev. vecka än det ännu?
Jag var in och beställde vår XC60 OR 14:e feb, orderbekräftelse 2:e mars. Leveransvecka 31.
av Petzzon
MooLgAn skrev:
Jag var in och beställde vår XC60 OR 14:e feb, orderbekräftelse 2:e mars. Leveransvecka 31.
Det stämmer nog dessvärre då, dom som fått bättre lev tider än så har haft mer tur att handlaren redan bokat upp bilar förmodligen.

Ja ja spelar ingen större roll, handlaren får fixa en lånebil så jag kan dra husvagnen på första delen av semestern så löser sig säkert resten. Har ju en bil med fyra hjul som fungerar nu också saknar ju bara dragkroken dessvärre.
av snejkaj
Igår fick jag meddelande från säljaren att min bil är på väg från Torslanda till handlaren :) Leveransveckan står fortfarande som V17.
  • 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 203
Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]

Kullagret där rattaxeln går in i styrv&[…]

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak