Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lefty
Hejsan boys and girls! :)
Vet inte ifall detta är rätt forumdel, moderator får gärna flytta om det passar bättre någon annanstans.

Dags att byta bil. V50n börjar bli lite trång och långsam... ;) har hittat mig en V70 som jag tycker verkar rätt ok. Men är det så att någon vet vad man bör titta efter eller om ni kanske rent av vet något om just denna bil. Please tell me - [email protected] :)

Detta är alltså inte MIN bil som ska säljas, detta är den som jag VILL köpa. :)
http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo ... 5.htm?sa=1
Användarvisningsbild
av milktrucker
behöver du verkligen AWD?
Användarvisningsbild
av Lefty
Njae, kanske inte riktigt behöver. Men gör det så mycket om man har det?
Visst, den drar kanske lite mer... Men är det mer problem med AWD än FWD?
Användarvisningsbild
av milktrucker
spontant känns bilen som ett bra köp. Men som alltid så kommer småsaker att dyka upp.
taklucka, delbar kopplingsanordning, eventuella problem med drivlinan.

kolla om växellådan är lagad eller utbytt, är den inte det så är det en tidsfråga innan det är dags för ventilproblem och det kostar minst 15 000:- att åtgärda.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Den ser onekligen bra utrustad ut för att vara V70, riktigt fin :)
av Lövet
Automatlådan skulle jag inte oroa mig för på den här sidan 40.000 mil. Inte takluckan heller. Den senare tar dock bort cirka 5cm huvudutrymme, är man jättelång kanske det inte är så bra.

Bilen kommer kosta en del i drift pga hög skatt och förbrukning men är man ok med det är det väl bara att köra?
Användarvisningsbild
av frasse4
Hej, lånar tråden lite. Syrran vill köpa en v70 -05 till -08 runt 50-60 kkr. Hennes kille jobbpendlar ca 10 mil/dag (90% motorväg) så de tänkte sig en diesel och vill gärna ha automat. Jag har sett flera D5 awd till bra priser (kanske är de lite mer svårsålda). Men de är ofta bra utrustade. Hur mycket mer får man räkna med om man har awd, är det någon dl/mil? Jag antar att skatten är högre också...
Användarvisningsbild
av frasse4
basberoende skrev:Jag kör min d5 awd i snitt på 0.75 uträknat över 3 års tid. Kör med 20" på sommaren så det driver upp förbrukningen endel
Tackar för svar, är det automat du har också?
Kablar till tändspol

Jag köpte nya kontakter på Amazon, de h[…]

Mmm, börjar bli dags att beställa nya. F[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Tack för svar! Något special verktyg? N[…]

Kupefläkt vandrar V70 2013

V70 d4 AWD my13 Kupefläkten har på sis[…]