NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Har en Volvo S40 2008. Jag är lite sugen på att byta ut det lilla emblemet som sitter på grillen till det stora runda.
Har sett att de säljs separat, men går det att byta direkt på min bil, eller gäller det bara de årsmodeller som har haft det stora runda märket innan?

Tack på förhand för svar.

mvh
Robin
Jag har byggt om några grillar, från det lilla till det stora.
I princip kan man såga loss kromlisterna ifrån det lilla och fästa det stora emblemet i grillen direkt, med lite överlapp, efter att ha sågat bort lite clips i det stora järnmärket och lite plast i från grillen, men bättre blir det om man sätter järnmärket på en täckplatta för att dölja "lådan" efter det gamla märket.
Mest likt original blir det om du sågar upp ett större centrumhål i grillen.

Bild
Bild
Senast redigerad av 1 P210, redigerad totalt 0 gånger.
Precis som P210 säger, är så många av oss har gjort.
Det stora emblemet passar därför inte rakt av med fästen och dylikt på den gamla grillen.

Men det är ett kul litet projekt som inte kostar många kronor att genomföra och som ser förvånansvärt bra ut. Det dög i över ett år, tills jag kom över en grill för kaffepengar med stora järnmärket original.
Jag har en spräckt V70-grill med stora järnmärket. Själva märket är dock helt, förutom själva Volvo-klistermärket. Men det kan man ju köpa för cirka 16 kr. Skicka PM om du är intresserad, du kan få det för självkostnadspris.
Finns att köpa hos Volvo annars.
Nu framgår det inte vad sökaren har för bil, men jag inbillar mig att järnmärket på V70 är lite större än till V50/S40N?
grillchips skrev:Finns att köpa hos Volvo annars.
Nu framgår det inte vad sökaren har för bil, men jag inbillar mig att järnmärket på V70 är lite större än till V50/S40N?
Du missade det Grillchips, han skrev det i första inlägget:
euro0192 skrev:Har en Volvo S40 2008.
Jag tror det är samma, jag köpte ett löst till en grill jag byggde om till en kompis V50, köpte artnr 31294507
Det nr som nämns i den här tråden till V70:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=63122
31294507 Stort järnmärke blankt krom
31214623  Stort järnmärke matt krom
Pris ca 270:-

Översta bilden är Grillchips original Drive e grill, nr 2 min moddade med artnr 31294507,bild nr tre & fyra Grillchips första moddade, verkar vara samma storlek på alla eller inbillar jag mig att det översta är nåågot mindre?
Bild
P210: Nu var du lite väl snabb va. ;) Personen som frågade om järnmärket (parlof) anger inte vad han har för bil, medan trådstartaren (som är en helt annan person) gör detta. Man kan ju dra slutsatser förstås, men det garanterar inget. :D
V60(19-) Cross Country US Import

Hej Jag är lite sugen på att importer[…]

Det är för dåligt, men hoppas att […]

Trasig taklucka

Blir svårt iom att hela glasluckan och delar[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&ou[…]