Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jazzy
På min v70 2.4T -01 så fungerar inte ljustutan som den skall. När ljusknappen är "PÅ" så slår den på helljuset istället för att blinka när man drar spaken till första läget. Dock fungerar det som det skall när man blinkar höger eller vänster. Troligtvis sitter felet i själva spaken, men ville höra om det kan finnas andra felkällor...?
Användarvisningsbild
av wissel
Det är väl så den skall fungera ?
Ställ vredet på "Noll" så har du ljustutan !!
Användarvisningsbild
av Jazzy
wissel skrev:Det är väl så den skall fungera ?
Så man har alltså ingen ljustutefunktion när vredet är i läge "PÅ" och om man inte blinkar? För det funkar ju när man blinkar höger eller vänster... Märklig lösning tycker jag i så fall :-)
Användarvisningsbild
av wissel
Jazzy skrev:
Så man har alltså ingen ljustutefunktion när vredet är i läge "PÅ" och om man inte blinkar? För det funkar ju när man blinkar höger eller vänster... Märklig lösning tycker jag i så fall :-)
Och om du har vredet på 0 så fastnar inte helljuset, bara ljustuta....logiskt som bara den.
Användarvisningsbild
av Jazzy
wissel skrev:
Jazzy skrev:
Och om du har vredet på 0 så fastnar inte helljuset, bara ljustuta....logiskt som bara den.
Jo, det är logiskt, och så funkar det även på min bil. Men det är inte logiskt att INTE ha ljustuta när vredet är i läge "PÅ". Men när vredet är "PÅ" och jag använder blinkersen, då funkar ljustutan... Totalt ologiskt om det skall vara så :-) Tror jag har ägt 16 bilar i mitt liv varav 3 Volvo-bilar och då är i så fall detta den första utan ljustuta när du har vredet i läget "PÅ" :???: Men är det så på dessa bilar så får jag ju givetvis acceptera det och leva med det :D
Användarvisningsbild
av fredrik78
Du må bytte spaken. SKAL være lyshorn/"ljustuta" på første steget , uansett om du har i posisjon AV eller PÅ. Fullt lys skal tennes på steg to på armen, men da kun i posisjon PÅ såklart.

Har samme på min, må bytte spak, men har ikke prioritert dette enda.
Användarvisningsbild
av Jazzy
fredrik78 skrev:Du må bytte spaken. SKAL være lyshorn/"ljustuta" på første steget , uansett om du har i posisjon AV eller PÅ. Fullt lys skal tennes på steg to på armen, men da kun i posisjon PÅ såklart.

Har samme på min, må bytte spak, men har ikke prioritert dette enda.
Takk for svaret, det var det jeg misstenkte. Jeg ville bare få det bekreftet først. Det er kanskje ikke høyeste prioritet akkurat nå, men er greit å vite iallefall :-)

Hej Nu fungerar det. Det visade sig vara :-/ O-[…]

Nu går det att bygga och beställa ES90 […]

740 lambda

Kolla först vakuumslangen mellan insug och M[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Du får googla runt. Har för mig att det[…]