Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av axpot00
Hej

Hur lossar jag plast kåpan som sitter på luckan ? har kommit så långt att den kan flyttas lite i sidled.
av axpot00
klacken skrev:Den ska mera åt sidan,får ta i ganska hårt för att den ska lossna.
okej vänster eller höger? tog i vad jag kunde men känns inte som den vill släppa
av klacken
Om det är samma som på min s60 så skall den till höger(passagerarsidan) ca.1cm. Jag knäckte 2 plastpluggar på min när den släppte så bra att vara 2 så du har någon som tar emot när den lossnar.
av axpot00
klacken skrev:Om det är samma som på min s60 så skall den till höger(passagerarsidan) ca.1cm. Jag knäckte 2 plastpluggar på min när den släppte så bra att vara 2 så du har någon som tar emot när den lossnar.
hittade en skiss här
http://www.volvopartswebstore.com/showA ... String=lid

vilka saker exakt ska man lossa innan den går röra fullt tro? rör sig bara några millimeter.
av klacken
Är några år sedan så minns inte exakt men tror inte det var andra skruvar än dom som är bakom nummerplåten.pressa mot bakluckan samtidigt som du trycker åt sidan men minns att den satt hårt.
av axpot00
klacken skrev:Är några år sedan så minns inte exakt men tror inte det var andra skruvar än dom som är bakom nummerplåten.pressa mot bakluckan samtidigt som du trycker åt sidan men minns att den satt hårt.
Ser mellan bitarna att det är ett större hål på vänster sida. tar stopp halvägs bara. Tar i så det nästan går sönder :S la märke till att det finns 3 clips innanför på nedre delen av kåpan med.

Hej Nu fungerar det. Det visade sig vara :-/ O-[…]

Nu går det att bygga och beställa ES90 […]

740 lambda

Kolla först vakuumslangen mellan insug och M[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Du får googla runt. Har för mig att det[…]