NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MartinNylander
#963347
Är ute efter att inhandla en Volvo v50. Tänkte bara kolla med er om det är något man ska kolla på extra och om det är någon speciell årsmodell som är att rekomendera. Tacksam för svar. :)
Användarvisningsbild
av milktrucker
#963377
ju senare årsmodell, desto bättre.
av MartinNylander
#963385
milktrucker skrev:ju senare årsmodell, desto bättre.

Har tänkt att lägga mig strax över 100,000. Finns en del 08'or, de flesta har rullat över 15-16000mil. Vet du när det är dags för kamremsbyte? Finns där några kända fel på just v50?
av chraist
#963389
MartinNylander skrev:
milktrucker skrev:ju senare årsmodell, desto bättre.

Har tänkt att lägga mig strax över 100,000. Finns en del 08'or, de flesta har rullat över 15-16000mil. Vet du när det är dags för kamremsbyte? Finns där några kända fel på just v50?
Kamrem ska bytas vid 16000 om det gäller 2,4:an. De andra modellerna har jag tyvärr inte någon koll på.
av Provocative77
#963408
MartinNylander skrev:
milktrucker skrev:ju senare årsmodell, desto bättre.

Har tänkt att lägga mig strax över 100,000. Finns en del 08'or, de flesta har rullat över 15-16000mil. Vet du när det är dags för kamremsbyte? Finns där några kända fel på just v50?
Jag fick min -08 för ett par veckor sedan för 75 000kr. Den är summonutrustad med skinnsäten samt pedandtskött. Mitt krav var under 10 000 mil och max 80 000kr. Tre prutade jag ner till 75 och alla tre låg på 8000mil. Två av dem var momentum.
Jag var kall och bara SMSade mitt prisförslag. Efter två sms slutade jag svara och alla tre fortsatte pruta ner till jag var nöjd. Så ta inte priserna som om de gällde så länge du inte ska betala extra på firma.
Användarvisningsbild
av milktrucker
#963430
P1'orna var en ny plattformskonstruktion för volvo, allt var nytt och ändrat. Muttrar i stället för bultar, semihydraulisk parkeringsbroms, etc. Var en del problem på första årsmodellerna.

finns ofantligt många V50 för under 100 000 kr. generellt bör 2.0D och 1.8F undvikas eftersom det är problemmotorer
Användarvisningsbild
av milktrucker
#963443
TommyP86 skrev:2,0d och 1,8f? Vad i hela världen grundar du det på?
2.0D har haveri av multirem som plockar kamremmen i samma veva. det är inte något enstaka och ovanligt fel.
1.8F är en ford etanolare med alla problem det kan innebära. Personal på volvo rekomenderar inte denna.
av Sharkbait
#963472
V50 D2 Classic -12. 8000 mil och mindre.
Ca pris 140k - 170k privat/handlare.

Ligger D2 högt i pris? Kollar man värderingsajter, hur rätt de har?, så ligger generellt D2 20k+ dyrare. Oftast är det Momentum.

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]