Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av niklasj
Försöker få tag på en spolarpump till strålkastarna på min xc90, det var verkligen inte så enkelt som man kanske tror.

Det är alltså två spolarpumpar varav den ena (den svarta) har två slangar kopplade och sköter framrutan och bakrutan. Den andra pumpen(vit) sköter bara strålkastarna och den har spruckit på någe vis och läcker därmed. Jag har demonterat den läckande pumpen och pluggat anslutningshålet tillfälligt.

Jag hittar beg pumpar på t.ex bildelsbasen men jag skulle föredra en ny men hittar ingen någonstans. mitt sista försök är på volvo men det får bli efter långhelgen då. Bilia's webshop hade inget. Egentligen är det inte bråttom alls men det är väl lika bra att montera ny pump inom rimlig tid annars blir det aldrig av.

Jag lär ju inte vara den enda som stött på det här problemet, tacksam för tips!
av gälleryd
Jag köbta en ny ved Volvo till min xc70 06, 597 kr, och skrotten ville ha 275 for en begangnet :roll: , så dett blev en ny fra Volvo värnamo.
Användarvisningsbild
av niklasj
gälleryd skrev:Jag köbta en ny ved Volvo till min xc70 06, 597 kr, och skrotten ville ha 275 for en begangnet :roll: , så dett blev en ny fra Volvo värnamo.
Jaha det var inte dyrare än så, då lär jag väl åka till Volvo då.
Hade ju varit bekvämare att beställa på nätet 8)
av gälleryd
niklasj skrev:
gälleryd skrev:Jag köbta en ny ved Volvo till min xc70 06, 597 kr, och skrotten ville ha 275 for en begangnet :roll: , så dett blev en ny fra Volvo värnamo.
Jaha det var inte dyrare än så, då lär jag väl åka till Volvo då.
Hade ju varit bekvämare att beställa på nätet 8)
till den pris, kan dett ikke betala sig att köbe begangnet, på min xc70 var dett ikke roligt att bytta, så jag tog stödfangeren af, och fik byttat glödlamperne samtidig, da jag har xenon, dett är mycket lettare med strålekasteren uta, byttade alle 5 glödlampar samtidig, och fik rust behandlet alt under, jag byttade også min defekte larmsirene i dett samme job, och fik poleret mina strålakastera, så nu är alt godt igen :D .

Funderade du också på en Subaru Solt[…]

Jag har ingen aning om sådana sensorproblem […]

Stefans 968

Fick hem plåtarna idag. IMG_1338.jpeg

Dåligt batteri?

Nu är det bytt.