Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sorry om jag postar i din Hollandsmattråd, men onödigt med flera trådar ang bilmattor. Måste säga att det var klart värt 1590kr för premiummattorna, har inte testat i bilen än, det får nog va så till vårstädningen. Riktigt tjocka & jäkligt tunga, kommer bli kanon, har redan glömt att dom kostade 1000kr mer än dom från Holland, dessa var för övrigt också tillverkade där :wink:

Var lite ljusa, men när man ruggade till ytan lite mörknade dom direkt.
Bild

Som sagt tjocka.
Bild

Rejäl baksida med tjockt gummi.
Bild
Dom där ser riktigt mysiga ut, börne :D kanske blir en uppsättning för mig också så småningom, man måste ju ha sommar- & vintermattor :wink:

Så här ser mina holländska budgetmattor ut iaf:

Bild
Bild

Jag ska försöka färga dem i en stor tvättmaskin åt lite mörkare mocca-hållet. Min tanke är att färga försiktigt i små steg, och kanske färga en, två eller tre gånger med lite färg i varje färgning beroende på resultat. Man vill ju inte färga för mycket, utan målet är att få en bättre matchning med omgivningen i kupén.
Bild
Man får 20% rabatt på dessa om man köper på bilia.se under påsken .
Ange påsk15
Vi köpte till vår tidigare X1 från bilmattor-online, köpte den mattan av mellankvalite. Upplevde både kvalité och passform som mkt bra, och jämfört med vanliga textilmattorn från BMW och Volvo så upplevde jag dessa som rejälare och av bättre kvalitet. Använde dessa ett år innan bilen såldes, såg inget nämnvärt slitage på den tiden.

Klart prisvärt och snyggt jmf med original.
fredrikwt skrev:Vi köpte till vår tidigare X1 från bilmattor-online, köpte den mattan av mellankvalite. Upplevde både kvalité och passform som mkt bra,jämfört med vanliga textilmattorn från BMW och Volvo så upplevde jag dessa som rejälare och av bättre kvalitet.
Dom TS visar bild på är ju köpta där, inget illa menat till TS nu men dom ser ju inte allt för roliga ut med slitskyddet & taskig färgmatchning. Nu vet jag inget om hur BMW's mattor är, men Volvo har två olika kvaliteter & std är trist medans deras premium matta är riktigt tjock & rejäl. Nu kan jag inte säga nåt ang kvalitet då jag la i dom igår, men det känns verkligen som att det är kvalitetsmattor & dom ser tusen gr bättre ut än mattorna från bilmattor-online. Men du skriver bara ang kvalitet & passform, du kanske struntar i hur det ser ut vilket inte jag gör.
Jag har aldrig haft ansatsen att dessa kopior skulle vara i klass med premiummattorna. Som alternativ till standardmattorna är de prisvärda, speciellt om man har en svart matta då.

Färgmatchningen är inte heller någon katastrof även om den kunde varit bättre. Den passar bättre in om man också ser till det övriga i kupén som är ljust beige.

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]

Vatten I bagagen på S60

Kan vara bakrutan som läcker. Har varit utf&o[…]