Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När jag ändå har några med koll på läget här....har en tråd till där jag försöker få grepp om hur sjutton man höjer och sänker alt. tar bort nackstödet i baksätet. Måste justera det för att få plats med lillgrabbens barnstol. Hittar ingen info om det.
haha...underbart...då går det med andra ord inte ha bilbarnstolen i baksätet...nackskyddet på stolen går upp över nackstödet på baksätet och gör att stolen blir vinglig. Bara att ta fram fogsvansen och antingen kapa nackstödet eller ett par kotor på lillkillen då...

Tack för era svar nu ska jag gå och svära mig till sömns....
andwim skrev:haha...underbart...då går det med andra ord inte ha bilbarnstolen i baksätet...nackskyddet på stolen går upp över nackstödet på baksätet och gör att stolen blir vinglig. Bara att ta fram fogsvansen och antingen kapa nackstödet eller ett par kotor på lillkillen då...

Tack för era svar nu ska jag gå och svära mig till sömns....
Jag hade samma problem med grabbens barnstol, fast upptäckte att barnstolen hade en nedre del som man fällde ut bakåt mot sätet för att ge stadga. Nu sitter han iofs fram för att inte bli åksjuk. Annars får du väl köpa en stol med Isofix fästen till honom, då sitter han stadigt.
El lucka är bara ssssssssssssssssssssssssssssssåååå bra allt annat är undanflykter alt surt sa räven.
simonhalmstad skrev:För att få vara säljare på Volvo ska man inte va speciellt intresserad av produkten, och helst inte så insatta i utrustningspaket förbrukning osv. Dom verkar gå på andra kriterier. Oftast har man som kund bättre koll :lol:
Vad grundar du ditt påhopp på ??

Respektlöst skrivet då det idag på en ny Volvo finns mer tillval än Volvo någonsin haft, lägg även då till att paketinnehållet
ofta även skiljer sig mellan olika modeller och även ändras något mellan varje årsmodell.
På detta så säljer idag dom flesta handlarna inte bara ett märke som man skall lära, samt att varje märke har olika kampanjer, olika paketnamn och innehåll.
Att du som "Volvonörd" här på forumet kanske har hårdpluggat Volvos broschyrer och kan allt får stå för dig själv.
Finns tyvärr inte en säljare som kan allt om varenda paket och innehåll.
av Cox
Jensen skrev:
simonhalmstad skrev:För att få vara säljare på Volvo ska man inte va speciellt intresserad av produkten, och helst inte så insatta i utrustningspaket förbrukning osv. Dom verkar gå på andra kriterier. Oftast har man som kund bättre koll :lol:
Vad grundar du ditt påhopp på ??

Respektlöst skrivet då det idag på en ny Volvo finns mer tillval än Volvo någonsin haft, lägg även då till att paketinnehållet
ofta även skiljer sig mellan olika modeller och även ändras något mellan varje årsmodell.
På detta så säljer idag dom flesta handlarna inte bara ett märke som man skall lära, samt att varje märke har olika kampanjer, olika paketnamn och innehåll.
Att du som "Volvonörd" här på forumet kanske har hårdpluggat Volvos broschyrer och kan allt får stå för dig själv.
Finns tyvärr inte en säljare som kan allt om varenda paket och innehåll.
Jobbar du som säljare på Volvo ?
Du låter lite sur och bitter Bild
Generellt tycker jag säljarna är kunniga. Dom har ju 10 biltyper och fyrtioelva varianter på varje typ. Och så ändringar hela tiden. Sedan är jag som köpare ganska påläst inför beställning, kanske kan någon detalj bättre. Fullt ok.
Fast en bra säljare ska ju svara bra på frågan "har jag glömt något"??
Jag kräver inte att en säljare ska kunna alla detaljer i huvudet, men att säga till en kund som köper en bil att elbaklucka ingår utan att det stämmer, då är det bedrägligt beteende. Visst, jag hade lusläst specen om jag beställde en ny bil och förhoppningsvis upptäckt felet, men jag gissar att de flesta går på vad säljaren säger. Är man inte säker så dubbelkollar man, blir det ändå fel så gör man sitt bästa för att rätta till det. Problemet här är väl att köparen har skrivit på en beställning där det inte finns någon elbaklucka, så det är upp till säljaren att stå för det muntliga beskedet...

Har fått svar nu och det fungerar när d[…]

mäh skrev fel igår..342 är givetvi[…]

Bilar har ökat betydligt mer än allm&aum[…]