...

Moderator: Moderatorer

Nu fick jag upp den "riktiga" videon. ;)

Det här är inget skämt.. även om vissa förares agerande kan stå ut som sånna..

[youtube]mYUKBVr8uK8[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=mYUKBVr ... e=youtu.be
DHL-snubben som kanske försöker få iväg flest sms på kortast möjliga tid - skicka videon till budföretaget för kännedom! :evil:

Vid 05:30 cirkus där Forden körde om dig på motorvägen med bara DRL aktiverat - du skulle i samband med videoredigeringen lagt på Star Wars-ljuden från laserkanonerna när du tände dina strålkastare, haha!

Personen som håller sin mobil framför ansiktet - kör en videoselfie för att se om spenaten mellan tänderna är borta? :roll:
Hahaha.. jag tyckte jag jobbade nog länge med den (något osymmetriska) osynliga bilen! :)

Fick en kommentar på youtube angående den där DRL-snubben i mörkret som skrämmer mig och åter igen visar på hur många tror och tänker om helbilsgodkännanden och autofunktionen på DRL:
Helt rätt att lita på "Auto"-funktionen på DRL-ljusen. Bilarna är heltypgodkända med den aktuella "Auto"-funktionen och således helt lagliga.

Sedan säger jag inte att det är rätt och det är absolut inte trafiksäkert att köra med släckta bakljus t ex vid dimma. Men det är inte den individuella bilföraren man ska skälla på utan snarare EU-politikerna och biltillverkarna. Som tur är kör vi ju Volvo och dom har förnuft nog att alltid köra tända bakljus när "Auto"-funktionen är vald :)
Visa mindre
Svara ·
Mitt svar:

Nej nej nej.. Det är sånna här missuppfattningar som får folk att inte tänka själv.

Helbilsgodkännandet har inget med när det är lagligt eller inte att göra! Min bil är helbilsgodkänd med maxhastighet på 210km/h, med samma argument kan jag alltså ligga i 210km/h när jag vill. Tror farbror blå inte går på den förklaringen... ;)
Även om våra bilar är helbilsgodkända måste vi följa svensk lag, och den säger att vid nedsatt sikt ska halvljus användas. Har man dåliga ljussensorer får man sköta det manuellt. Både vid dimma, nederbörd eller skymning.
joel80 skrev:Fick en kommentar på youtube angående den där DRL-snubben i mörkret som skrämmer mig och åter igen visar på hur många tror och tänker om helbilsgodkännanden och autofunktionen på DRL:
Helt rätt att lita på "Auto"-funktionen på DRL-ljusen. Bilarna är heltypgodkända med den aktuella "Auto"-funktionen och således helt lagliga.

Sedan säger jag inte att det är rätt och det är absolut inte trafiksäkert att köra med släckta bakljus t ex vid dimma. Men det är inte den individuella bilföraren man ska skälla på utan snarare EU-politikerna och biltillverkarna. Som tur är kör vi ju Volvo och dom har förnuft nog att alltid köra tända bakljus när "Auto"-funktionen är vald :)
Visa mindre
Svara ·
Nä men snälla...hjälp! (S)
Det bekräftar lite hur folk har uppfattat den här lagen.. Här behövs enligt mig information från myndighetshåll...
joel80 skrev:Det bekräftar lite hur folk har uppfattat den här lagen.. Här behövs enligt mig information från myndighetshåll...
Eller att man automatiskt inte blir myndig och får rösträtt bara för man fyllt 18......många glömmer att man inte bara har rättigheter, man har även skyldigheter exempelvis att känna till vilka lagar som gäller.
Kluster skrev:
joel80 skrev:Fick en kommentar på youtube angående den där DRL-snubben i mörkret som skrämmer mig och åter igen visar på hur många tror och tänker om helbilsgodkännanden och autofunktionen på DRL:

Visa mindre
Svara ·
Nä men snälla...hjälp! (S)
Något unikt har hänt på internet!!!!

Efter mitt svar har han tänkt om! Fantastiskt! :)
Fick det här svaret:
Hmm, har inte tänkt på det ur den synvinkeln. Well nu får du läsa något man sällan läser på internet men I stand corrected :) Gillar ändå att Volvo valt att köra bakljusen tända oavsett vad :)
BMW:n i vad jag trodde var en rondell (ca 3 min) har jag ändå lite förståelse för. Är man som jag ovan med att köra i större städer hade jag nog också kunnat missa väjningpliktsskylten i tron om att den stod fel. Tog lång tid innan jag ens i klippet fattade att det inte var en rondell. Vet inte om det var kameran som gjorde det såg nära ut men ganska iskallt att bara köra ut framför en bil som inte verkar vara på väg att stanna :shock:
Det är tydligt skyltat där gällande väjningsplikt men många missar, det tutas ofta där om vi säger så. Kommer jag från andra hållet förutsätter jag aldrig att mötande uppfattat väjningsplikten. Men det är jag det. :D
  • 1
  • 220
  • 221
  • 222
  • 223
  • 224
  • 356
Säkra bakluckan vid frakt?

I sådana fall brukar jag kroka på sl&a[…]

Klossar byttes runtom vid 6000 mil. <...> T[…]

Någon skillnad om du kör och gasar elle[…]

Motorvärmare 850