...

Moderator: Moderatorer

:D
Tidigare i veckan fick jag grönvåg genom hela Gävle och tänkte att det här är så ovanligt så jag måste göra något av det... och det här passade ju väldigt bra.. tyckte det blev ännu lite bättre med den fina bilden på manicken. :D

Håller på med ett "riktigt" avsnitt nu också för er som blev besvikna.. kommer upp inom nån timme. ;)
Kul! Själv har jag ju mer eller mindre pensionerat mig från dashcambranschen, åtminstone när det gäller att publicera, men har det inte kommit ut väldigt lite senaste tiden? Det känns som att alla ligger lågt, grillchips, liedl, micce1980 och andra här på forumet verkar också ha tappat tempo?
Ehm, ja, där måste jag ju erkänna att jag för första gången idag blev blåst, haha! :D

Sleeper: Jag kör så sällan mer än Annedal-Solna eller Annedal-Bromma blocks och de sträckorna är ganska händelselösa dessvärre. Däremot har jag lite klipp liggandes men inte tillräckligt för att fylla en uppladdning. Sen var det ju det med att ha tid och klippa ihop skiten också. :D
Jag bevittnade en rejäl prejning idag. Jag låg i precis 50 på solnavägen på väg mot karolinska. Hade en otålig BMW i röven som gjorde en markering mot mig när han fick tillfälle att köra om. Han var nog uppe i 80 som mest under omkörningen. Tyvärr för hans skull hade han inte observerat S80n med extra antenner bakom mig så lagom i tid till nästa korsning blev han inblinkad till närmsta tvärgata. Så kan det gå ;)
Åhfan, det är den vägen jag åker till och från skolan, Nackademin ligger ju på högersidan av Solnavägen bakom KS.
Det händer att jag gasar på på den rakan men jag har på kort tid sett poliskontroller uppe vid korsningen vid KS så jag försöker tänka mig för.
Åh vilken underbar känsla när nått sånt händer! :twisted:
Fick du det på video?

grillchips:
Lite påhittigt vad det då i allafall...? ;)
Ja det är en fin raka. Har man inte den där S80n med extra antenner bakom sig är det lätt hänt att man gasar lite extra där.

Samma S80 gjorde en grymt snygg manöver vid tillfället. BMWn skar in tätt framför mig i hög hastighet och accade vidare. Polisen agerade direkt och drog rakt fram i maxaccelleration i vänsterfilen och bröt in exakt vid korsningen med blåljus och högerblinkers. Själv gled jag runt dem i vänsterfilen och kan ha ropat ett par mindre mogna ord riktade till mr M5 2006:)

edit: Tyvärr inga bilder, minneskortet satt inte i kameran.
Senast redigerad av 1 Sleeper, redigerad totalt 0 gånger.
Joel: Haha jarå, det var fyndigt! Var övertygad om att jag sett såna manicker förr men det kan mycket väl ha varit i Hollywood-världen. :D

Sleeper: Skadeglädje är den enda sanna glädjen!
Vill se video!! Vi vill också njuta av situationen! ;)

Edit: Såg din edit om att du inte hade minneskortet i! Typiskt!
  • 1
  • 219
  • 220
  • 221
  • 222
  • 223
  • 356
Säkra bakluckan vid frakt?

I sådana fall brukar jag kroka på sl&a[…]

Klossar byttes runtom vid 6000 mil. <...> T[…]

Någon skillnad om du kör och gasar elle[…]

Motorvärmare 850