Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Upplevde faktiskt samma sak med det där lilla facket på den handbyggda XC90 som gick till Paris-salongen. :) Känns som ett klassiskt strulfack. Låter dock bra om panelerna kommer bli i nivå med BMW, vilket man inte lyckats med tidigare enl mig.
av V60D5AWDPolestar
turbo4ever skrev:2016 XC90:orna på Volvo Showroom är förseriebilar. Plastreglagen på stolarna är sladdriga, men bör så ej vara på ordinarie bilar.
Var förbi i Kungsträdgården och kollade in XC och måste säga att jag blev mycket imponerad av vad jag såg och kände,
både in och utvändigt. Vilken lyckad helhet. Jag har haft svårt att förstå mig på XC:ns utvändiga design när jag sett den på bild,
men I verkligheten, maffig utan att vara överdriven. Tycker även att markfrigången har sett låg ut men I verkligheten såg det
helt OK ut. Det enda negativa var att locket till "askkoppen" inte fjädrade tillbaks som den skulle, hoppas att detta beror på
förseriestatusen.

Vill ha en T8!
av Linqid
V60D5AWDPolestar skrev:Tycker även att markfrigången har sett låg ut men I verkligheten såg det
helt OK ut.
Många har kommenterat om detta men jag är osäker på om alla förstått att bilen, om den är utrustad med Four-C, har ett "instegsläge" för lättare i- och urstigning samt att den kan sänkas vid körning i motorvägstempo. Att den ser väldigt låg ut på vissa bilder är då inte särskilt konstigt. I normalhöjd tycker jag inte att den ser lägre ut än vilken annan SUV som helst.
av Avve
Bilia i Uppsala har fått hem en XC90 till hallen och jag måste säga att jag är riktigt imponerad över hur maffig den känns i verkligheten. Enligt min säljare så är bilen där för att stanna men provkörning kommer inte att vara aktuellt på ett tag.

Så om ni har vägarna förbi Uppsala så är det bara att kika förbi :-).

/Arvid
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Finnvedens bil, Värnamo, har en i verkstan'

Bild
Senast redigerad av 1 W.A.P.E., redigerad totalt 0 gånger.
av JimmyK
Har idag provkört nya xc90, en svart som hade liknande utrustning som first editen, var på Lidbil i Lidköping. Sen hade se samma ljusa bil som på bilden ovan inne i hallen. Tydligen har Volvo spec alla demobilarna så alla är lika i hela Sverige.
Riktigt skön bil att köra.
Användarvisningsbild
av bjornw
Fick klämma och känna lite idag. Finns många fina detaljer, rymlig ur alla aspekter, fantastisk design.
Dock större och högre än jag förväntade mig.
Ska bli spännande att få köra, officiell premiär är v19.

Edit: skärmen i mitten upplevdes faktist lite liten. Den svarta inredningen med silver inlägg känns lite basic, skulle vilja se den med ljusare klädsel.
Användarvisningsbild
av GustavE
Var och tittade på XC90 live för fösta gången igår. 2 saker minns jag:
1. Tycker ratten var mindre än normalt, men såg inget negativt i det snarare tvärt om.
2. Kurvhandtaget på förarplatsen tror jag var ett lika som på min V70II. Dock satt det inte fast lika bra i taket fick jag känslan av. Vet inte om det är några andra som gör så men av gammal vana för att skona förarsätet från i- och urstigningsslitage lyfter jag nästan hela kroppens vikt och vrider ut benen i stort sett hängande innan jag häver mig ur förarsätet.

Sedan börjar den "bluddra" och ka[…]

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https:/[…]

@Micce1980 , Den har precis rullat 122xx mil s&ar[…]

Brandsläckare i V90?

Har en liten korg/back bak i bagaget med pås[…]