NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pugho
Hej

Jag var och besiktades bilen igår, och det konstaterades en felkod P0341, Camshaft Position Sensor "A" Circuit Range/Performance.

Har inte märkt av nåt konstigt med bilen och idag när jag kollar med torque och en vanlig elm327-adapter så finns inget spår av felkoden.
Är detta en felkod som bara deras instrument kan hitta eller kan jag förlita mig på att det bara var en glitch och att den inte kommer dyka upp igen vid nästa besiktning? Inte jättesugen på att byta en Kamaxelgivare om det inte behövs..
av larswjoh
Har du haft något mer bekymmer med den felkoden? Jag kollade precis min V50 1,6D -08 och jag hade samma kod. Den försvann dock i samband med att jag läste av felkoderna med en ELM327-adapter (motorlampan släcktes, den har lyst hela veckan)

Edit: jag använde OBD Auto Doctor på Android-telefon och jag valde inte att nolla felkoder men båda felkoderna som låg i bilens system försvann. Den andra var P1412

Hej! Min 740 låter lite mysko när den &[…]

D4 VEA dricker olja

Bilen går bra. Dessvärre har vänst[…]

Hej! Min 740 låter lite mysko när den &[…]

Injektorer

Carbclean är riktigt arga saker, löser u[…]