Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vpd00tni
Hej

Då jag inte kan mycket om bilar och dess värde tänkte jag höra om någon kan berätta om den offert jag fått på en XC70 är ok.
Det gäller en XC70 D4 automat summum My 16.
Fast Drag, sensor fram och bak, VOC och mörktonade rutor

Priset då jag bygger den slutade på 403 700 men har fått en offert på 375 000.
Är detta ett rimligt pris eller blir jag lurad?

Jag har även läst några som säger de brukar sänka priset ytterligare efter sommaren. Kanske det kan vara värt att vänta.

Har även fått en offert på en V70 D3 med samma utrustning på 350 000 men tycker XC70 ser tuffare ut.

Med vänlig hälsning,
Tomas
Senast redigerad av 1 Vpd00tni, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
7 procent brukar dom lämna direkt, om man t.ex bygger bilen på Volvos hemsida och skickar offert därifrån.
av Vpd00tni
Priset har jag fått när jag suttit hos handlaren. Har gått till tre stycken varav detta var det billigaste. Enligt dom kan dom inte ge så mycket rabatt på Classic.

Men om jag förstår dig rätt så kan man nog pruta ner något/några procent mer
av Daniel73
fick styvt 8% mot när jag bygger bilen på Volvos hemsida.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Vad jag vet så ska det vara normal prutmån på Classic. Den rabatten du fått tycker jag får anses som normal, men det borde inte vara omöjlit att få ner den några procent till.
av Vpd00tni
Tack för svaren.

Hur står sig priset på en en Classic gentemot om man tagit samma utrustning på en My14 eller My 15?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Ungefär 10-15 tusen kronor billigare jämfört med MY15 så det är inte så att dom rear ut dom precis.

Förövrigt så tror jag ändå att en ny XC70 är ett bra köp om man har råd, den är verkligen populär som begagnad och priserna är rätt höga.

Draco-fälgen var standard på 744 GLT 16[…]

Gigantiska utvecklingskostnader för elbilarna[…]

Nu har jag en V90 MY2020 med den gamla vanliga v&a[…]