Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

yuphin skrev:Nu fick jag svar:

Det du ska betala på den är vägtrafikregisteravgiften på 60 SEK bara. Ett nytt inbetalningskort är på väg. Och man får 21 dagar extra på sig att betala detta. Vilken tur att man inte betalade skatten i god tid :)
He he he... exakt samma som jag råkade ut för. En säger si och en säger så. Jag ringde Transportstyrelsen och fick ett klart svar. Bilfirman som bytte in bilen ställde av den och om bilen ställs av samma månad som den skall skattas så behöver man inte betala skatten. Bara att slänga inbetalningen.
Bilskatt ja det är inte kul när man blir blåst. Jag köpte en Volvo via blocket och kollade då hos transportstyrelsens hemsida och även via sms att inga böter och straffavgifter fanns. Killen hade fått en bilskattavi på drygt 1000kr och hade tre veckor på sig att betala då bilen var avställd när han köpte den. Nu köpte jag bilen när två veckor hade gått. Så allt skulle vara OK. Idag blev min mamma stoppad av polisen och fick en chock när de sa att bilen ej var skattad. Mycket riktigt förra ägaren har inte betalat in skatten. Vid närmare granskning så står han som ägare till åtta fordon och har skulder på dessa b la ej betalda skatter. Så nu har jag fått punga ut med pengarna annars får jag inte bruka bilen. Lite surt. De pengarna lär ju jag aldrig få tillbaka igen. Varför har vi ett så klumpigt system i Sverige?
Fast annars skulle systemet utnyttjas av målvakter. Det är ett väldigt litet bekymmer att man måste ringa transportstyrelsen för att vara säker. Dessutom hämtar dom till slut skyltarna om skatten inte betalas, det skulle göras tidigare bara.
Kamremsdrev vevaxel

Sant, då lär det inte få plats ng[…]

Ökad komfort med 17”

Har sett väldigt många annonser med jus[…]

Front v70 stöldbegärligt

V70 från 2000 och framåt har varit h&a[…]

Skumt fel b230ft

Hur myckel laddade turbon INNAN byte av toppacknin[…]