Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krolleg
Är det någon som har en v70 med 40mm säkning som kan visa bild på hur de blev?

Funderar på att montera H&R 40mm säkningsfjädrar på bilen men tänkte se om den höjd som ja vill ha :)
Hej jag satte på HR fjädrar på min V70 2010 förra sommaren och det blev perfekt i höjd,har inte några bilder tyvärr men om du skickar ett PM med ditt mobilnummer så kan jag gå ut o ta på min och skicka över.tyvärr är inte sommarhjulen på än
Användarvisningsbild
av daSea
Här är en bild på min, i brist på annat, (dock bara med 30 mm sänkning, men så du kan jämföra...). Har 19" Bor-fälgar med 235/40-däck.

Bild
Användarvisningsbild
av daSea
thewhitecar skrev:Hej
sport edition -är det standard 30 mm sänkning på en -v70 -15 ?
-eller bara hårdare schassie/fjädrar
Vet inte hur det är med den nya Sport Edition, men på den gamla R-Design så var sportchassiet sänkt 20 mm fram och 15 mm bak.
thewhitecar skrev:-snyggt med Bor -fälgar
Tackar! Ja, är riktigt nöjd med dessa. Funderade på Volvos 19" Artio först, men fick sedan dessa till ett bra pris.
JE Jr skrev:daSea: Är det Eibach du har?
Nej, valde svenska Lesjöfors 30 mm, runt 2 500 kr tror jag att jag fick ge för dem.
Användarvisningsbild
av daSea
Iof, när jag tittar på bilden av min bil så hade nog det ultimata varit 35 mm sänkning fram och 30 mm bak... då hjulhuset fram av naturliga skäl är större (man ska ju kunna svänga lite...) så kanske det hade sett lite bättre ut... Men byta fjädrar fram gör jag inte igen... lyckades dra sönder drivknuten på vänster sida så även om jag och min far fick ihop den igen så uppstod det ett missljud... blev till att byta till en bättre begagnad hos Volvo. ca 3500kr till för det lilla missödet. Så tänk er för innan ni börjar. Var försiktiga och se till att lossa drivaxeln från hjulnavet innan ni frigör fjäderbenet så ska det nog gå bra.

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]