Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rillee
Är där rotations riktning på de däcken?
av Periodare
Rillee skrev:Är där rotations riktning på de däcken?
Nej. Bara insida /utsida. Och de ligger rätt. Det var det första jag kollade.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Jag kör på contisportcontact5 på mina 18" någon som vet hur hållbarheten är på dom? Det verkar som bra däck iallafall dom vann i däcktestet i senaste numret av teknikens värld. :-)
Användarvisningsbild
av börne
Periodare skrev:
börne skrev:Tror du har ett så kallt tå & häl slitage... Det ger ett malande oljud likt hjullager. Googla så hittar du info.
Googlade: Jodå det där har jag haft... fast bara på framdäck på mc.

Borde inte vara ett slitageproblem. Däcken har inte rullat 25mil ännu. Men visst ljudet kan jämföras. Lite som en terrängbil 11...
Ahh... missade att det var helt nya däck, då borde du kunna räkna bort mitt förslag :wink:
Användarvisningsbild
av börne
simonhalmstad skrev:Jag kör på contisportcontact5 på mina 18" någon som vet hur hållbarheten är på dom? Det verkar som bra däck iallafall dom vann i däcktestet i senaste numret av teknikens värld. :-)
Mina var nästintill nya när jag köpte bilen Aug 2013 & det är fortfarande riktigt gott om mönster kvar. Har kört 2500 mil med dom ungefär. Gillar däcken & kommer nog köpa Conti SC5 igen, har bara bra att säga om det däcket.
Användarvisningsbild
av Sceptic
Vet inte om de äldre ContiSport 3 är bullriga men 5:orna är hursomhelst inte det.
Användarvisningsbild
av börne
Sceptic skrev:Vet inte om de äldre ContiSport 3 är bullriga men 5:orna är hursomhelst inte det.
Har haft Cont SC 2 också & dom var inte bullriga, SC 3 har jag aldrig kört. SC 2 slets nog mer än vad mina 5:or gör. Svårt att jämför rakt av då det inte vad på samma bil osv.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
börne skrev:
simonhalmstad skrev:Jag kör på contisportcontact5 på mina 18" någon som vet hur hållbarheten är på dom? Det verkar som bra däck iallafall dom vann i däcktestet i senaste numret av teknikens värld. :-)
Mina var nästintill nya när jag köpte bilen Aug 2013 & det är fortfarande riktigt gott om mönster kvar. Har kört 2500 mil med dom ungefär. Gillar däcken & kommer nog köpa Conti SC5 igen, har bara bra att säga om det däcket.
Vad bra då borde mina hålla denna sommaren och nästa iallafall, köpte min bil i november och de satt på 4 nästan nya däck 8) så har bara kört 100-200 mil med sommarhjulen på, men dom verkar riktigt bra. Skönt att slippa byta på ett bra tag då 4 nya CSPC5 18" kostar en rejäl slant. ;-//
av Periodare
Sänkte trycket från 2,8 Bar till 2,6 Bar igår. Klar skillnad. Bättre nu, men inte bra. Fortfarande mycket vägljud. Men det blev större skillnad än jag förväntade mig på den lilla ändringen. Men lägre än 2,6 Bar vill jag inte gå.
Användarvisningsbild
av Sceptic
Periodare skrev:Sänkte trycket från 2,8 Bar till 2,6 Bar igår. Klar skillnad. Bättre nu, men inte bra. Fortfarande mycket vägljud. Men det blev större skillnad än jag förväntade mig på den lilla ändringen. Men lägre än 2,6 Bar vill jag inte gå.
Träffade en representant från Conti på Upplands Motor, de rekommenderar 2,7-2,8 till 18".
Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]