Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daniel73
Fick nyhetsbrev från volvo ang my16 idag.
Där stod att till 40 60, 70, 80 är nu d4 uppdaterad från 181hk till 190hk.

Men på hemsidan står det 181hk.

Någon som vet om v70 D4 får 181 eller 190 hk med MY16?
av Daniel73
Källa på det?
Volvos hemsida kan man inte lita på helt...
av Daniel73
Just det som jag menade, inte säkert att det står helt rätt där...

I nyhetsbrevet skriver dom att den uppdaterats till 190hk med när man bygger dtår det 181hk.
Frågan är vilket som är rätt, bygg din bil anger fortfarande att uppdatering pågår och man hänvisas till återförsäljare för slutgiltigt besked om spec och urtustningsalternativ.
av MrMupp
Köp den gärna med AWD och automat så får du ut minst 83 hästar (nej inte felskrivet). Slöare bil får man fan leta efter. Sagt från en som har en MY15 D4 AWD Aut. En tråkVolvo när den är som tristast. BLÄ!
av Daniel73
Fast AWD har fortfarande 5-cyl motorn och 6-steg automat.

FWD har VEA och 8-steg, tyckte sistnämnda var väldigt trevlig att köra när jag provkörde.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
MrMupp skrev:Köp den gärna med AWD och automat så får du ut minst 83 hästar (nej inte felskrivet). Slöare bil får man fan leta efter. Sagt från en som har en MY15 D4 AWD Aut. En tråkVolvo när den är som tristast. BLÄ!
Lite lustigt att du skriver sådär, när du i ett litet tidigare inlägg från dig skriver så här i en annan tråd... "Möjligen att bilen börjar gå litet snålare nu, har rullat 750 mil. Otroligt bra bil för övrigt! (hade jag sagt det förr :) "

Hade jag varit i dina skor och ogillat bilen så skarpt hade jag sålt den illa kvickt - hmm, eller tyckte du kanske den var otroligt bra förresten ? :lol:
av Linqid
MrMupp skrev:Köp den gärna med AWD och automat så får du ut minst 83 hästar (nej inte felskrivet). Slöare bil får man fan leta efter. Sagt från en som har en MY15 D4 AWD Aut. En tråkVolvo när den är som tristast. BLÄ!
Man kan ju tycka att en bil i 300 tkr-klassen borde man provköra innan man köper en. Men det kanske bara är jag. :roll:

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]