Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Man kan inte säga rakt av att "Om man kör i 90km/h på bilens mätare så är det 80-85" Allt beror på däcken. Min bil visar nästan exakt hastighet med sommardäck 18", medan vinterdäcken ligger 5-7 km/h under när jag jämför bilens mätare med Gps:en.
Användarvisningsbild
av kebabpizza
gubbstrutt skrev:Några erfarenheter/vetskap av att man inte skulle kunna bli av med kk i en kamera?.
Det är polisen som utreder alla hastighetsöverträdelser som vanligt, även via kamera, så i slutändan finns risken att kortet ryker om förutsättningarna finns.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Gotlandsbästa skrev:medan vinterdäcken ligger 5-7 km/h under när jag jämför bilens mätare med Gps:en.
Då har du ju åt h-e fel dimension på vinterdäcken, det får inte skilja mer än max +-5%.

Min mätare visar ungefär 1-2km/h för lite med både sommar och vinterdäcken vid 90km/h jämnfört med GPS.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
kebab pizza trodde det var transportstyrelsen som gör det. ja det här är väl kanske inget mer att orda om just nu får nog vänta
tills pappret kommer verkar det som.

Med vänlig hälsning Gs
Senast redigerad av 2 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gång.
av Droopy
svedan skrev:Som sagt, har du tur klarar du dig. 90 på mätaren är väl max 85 i verkligheten??
Jag kör förbi samma kamera 5 ggr i veckan och ibland glömmer jag den. Sedan skaffade jag en kameravarnare som piper och som minst 2 ggr per år räddat mig (om nu fartkameran var aktiv).
I nya bilen som kommer, ingår montage av sådan i köpet! Har den vid A-stolpen och enda hastighetsmätaren jag tittar på. Perfekt
http://www.adteknik.se/swedish/produktval.htm
Han klarar sig inte, han körde ju för fort annars hade han aldrig blivit fotad. Radarn är aktiv i alla skåp dyngnet runt och påslagningen av kamerorna sköts manuellt.
Information från radarn samlas in hela tiden och märker man tex att snittfarten på vägsträckan ökar kan man slå på kameran, tex. allt övervakas från övervakningscentralen i kiruna.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
har inte räknat med att klara mig utan får vara glad om jag får behålla lappen.

Med vänlig hälsning gs
av Malmstroem
Du har helt rätt i att det är Transportstyrelsen som återkallar körkortet.

Polisen utreder din fortkörning. Böter kan utfärdas direkt. Om du vill kan du alltid överklaga till tingsrätten. När beslutet är fattat och vunnit "laga kraft" så meddelas Transportstyrelsen och de bestämmer om ditt körkort ska återkallas. Du kan överklaga beslutet om återkallning till förvaltningsrätten.

För mer information kan du titta på:
http://www.korkortsportalen.se/jag-har- ... terkallat/

Vanligtvis blir du av med körkortet om du kör mer än 30 km/h över skyltad hastighet på över 50 km/h. Åker du dit flera gånger på en kortare period för mindre än 30 km/h för fort kan du också bli av med körkortet.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
nä du det är troligen mer 30 än 20 såg som sagt inte mätaren riktigt då jag vart halvblind av blixten OM det var mig du syfta på ovan.

NU skulle jag vilja ha några fler vettiga åsikter om hur vida man kan bli AV med lappen eller INTE i en kamera
en del hävdar bestämt att man inte kan bli det även om det gick +30 över? .

Med vänlig hälsning gs

Har du flyttat över spridarna från gam[…]

Nordic Plus vs Ultra

Headup display, harman kardon, massage funktion so[…]

Håller på att byta drivaxel på h[…]

Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]