Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stefnil29
Tjena alla!!
Är ny som medlem här....Nästa vecka ska jag hämta min v70 2.5T :D ...ska bli spännande.
Användarvisningsbild
av falcon
Grattis, hoppas att du blir nöjd och välkommen hit till forumet.
av stefnil29
Kan säga att jag har mycket nytta av detta forum...så jag tror jag kommer att bli nöjd
av Volvo_S60
2.5T är grym! Är mycket nöjd med min 2004:a. Är förvånad över att soppaförbrukningen är lägre än på min gamla S60 140hk. :D
Det trots kraftigt tung gasfot och mycket stadskörning! 8)
av stefnil29
Låter ju riktigt bra. Min är också en 04...tror att jag blir nöjd...kör än så länge en 2.5t-99. Vad drar din i soppa?
av Volvo_S60
Klart du blir nöjd annars finns BSR. Har kört så pass lite, men 1.2/1.3 låg den på sist jag kollade. Då är det mycket bus & stadskörning.
av OrsonGbg
2.5T är en finfin motor det, du kommer gilla den.
av jbl
Instämmer!

Ett mycket bra val :-)
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Själv så trodde jag att det skulle bli ett relativt omgående BSR. Efter lite läsande här i trådarna med för/nackdelar så har är jag inte lika säker längre.
2,5T har fin kraft i botten. Mitsubishi aggregatet jobbar fint men har enligt mig lite för lite karaktär, men det uppskattas kanske mer av den kvinnliga hälften i min familj som önskar låna bilen.

Jag har fått för mig att precis emot BMW's raksexor så tjänar man inte på att varva den utan istället utnyttja det fina vridmomentetden på växlarna.
Efter en månad börjar jag lära mig hur karaktären är och en blandad körning under litern inga problem! Fin & lagom kompromissad enligt mig, bara den var lite rappare i kurvor....påminner förtfarande om en Silja line i väghållning :wink: ....men snäll och överraskar inte....
av stefnil29
Tjena grabbar & tjejer förstås!
Nu har jag fått min V70 2.5T, måste säga att jag är super nöjd.
/Stefan
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]