Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ErikXC60
Jag beställde min Volvo XC60 Summum MY15 BE PRO 2 . Aut D4AWD Driversupportpkt. KlimatPkt VOC. Lastpaketet. Titania 20', twilight bronze, tonade rutor, delbart drag, svart innertag osv.

Beställde den 21/1 och fick en prev v. 17.
Nu är det v.12 och den har legat på första steget i en vecka ! Och 377 bilar före i kön, GENT.

Hur lång tid tar det egentligen att tillverka en kaross. Volvo har sagt att det ska bygga minst 54 bilar varje dag !
Nu för belgerna börja dricka eneregi dricka !
av ErikXC60
ErikXC60 skrev:Jag beställde min Volvo XC60 Summum MY15 BE PRO 2 . Aut D4AWD Driversupportpkt. KlimatPkt VOC. Lastpaketet. Titania 20', twilight bronze, tonade rutor, delbart drag, svart innertag osv.

Beställde den 21/1 och fick en prev v. 17.
Nu är det v.12 och den har legat på första steget i en vecka ! Och 377 bilar före i kön, GENT.

Hur lång tid tar det egentligen att tillverka en kaross. Volvo har sagt att det ska bygga minst 54 bilar varje dag !
Nu för belgerna börja dricka eneregi dricka !
Menade vecka 14 ??:-/ vVeckovilse i väntan på bilen
Användarvisningsbild
av mikeman
ErikXC60 skrev:
corgi skrev:Beställd 23/1. Ocean Race D4 AWD
Ocean race modellerna tar längre tid att tillverka! Vet dock inte varför :roll:
Det tar sån tid att sy upp klädseln med den speciella orange:a tråden, måste bli fint. :lol: Och lägga in bagagerumsmattan...

Skämt åsido - det har varit mycket hög efterfrågan på Ocean Race sedan i januari, särskilt tjänstebilsförare har gått igång på det paketet när det var på erbjudande. T.ex. standard 18-tums-fälgen (V60) hade mycket längre leveranstid än 17-tummaren när jag började fråga på priser i februari. Det är kanske inte så troligt att de olika typerna som summon och ocean race har olika köer men en sån sak som att fälgarna tar slut kan förstås göra att många summon eller momentum går före. D4 AWD lär sälja som smör i solsken då de tidigare bjöd på AWD + automat och nu ger rabatt och har det på erbjudande.
av volvoofc
Skulle bara checka MinVolvo-sidan innan jag skulle sova (standard vid det här laget) och ser att bilen ÄNTLIGEN blivit kölagd! Det står inte längre "planerar produktionsstart". Känns som ett litet steg framåt! Bilen beställdes 16 februari. Fick då leveranstiden 8-9 veckor. Det verkar ju inte hållas med tanke på att det redan gått över 5 veckor och det står 13 veckor kvar. Leveranstiden på en 2016 xc60 ligger alltså på början av Juli för tillfället. Känns väldigt långt fram...
Bilagor
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg (87.75 KiB) Visad 638 gånger
av ErikXC60
Sphä ser ut just nu! Tänkte bara höra om hur lång tid den ligger i steg 1? Jag frågade volovs kundcenter och de sa såhär " Att bygga bilen tar ca 1 dag från det att den rullar på bandet - de andra stegen beror lite på omständigheterna - samt att transporten från Gent och Sverige tar några dagar beroende efter även där olika omständigheter "
Bilagor
image.jpg
image.jpg (334.6 KiB) Visad 654 gånger
Användarvisningsbild
av mikeman
Nu har jag fått en köplats i alla fall, 13 veckor! Beställd ca 25/2. Stämmer det så blir det ganska precis 4 mån leveranstid. :/ Skulle tagit en bayrare istället, de kanske har lite mindre kafferaster i fabrikerna... Nej men, den som väntar på något gott och så vidare :)
leverans1.PNG
leverans1.PNG (24 KiB) Visad 676 gånger
av SurfarHy
Verkar äntligen röra på sig i ordersystemet!
Fick också kölapp idag. Beställd ca 4-feb.
ImageUploadedByTapatalk1427363714.670321.jpg
ImageUploadedByTapatalk1427363714.670321.jpg (49.05 KiB) Visad 5411 gånger
av nadderf
Man e så galet otålig när man vet att den är byggd! Innan vart det enklare att hantera när man såg siffra ticka neråt. Men 2 veckor utan update känns hemskt :p Kan tycka att volvo kundcenter borde kunna ge mer exakt info

Uppdatering: i samma stund jag skrev så fick jag mailet av Volvo och den hoppade fram ett steg i leveransinfo. Så det verkar stämma med ca 2veckor det stegen från byggd till att den är hos ÅF.
Senast redigerad av 1 nadderf, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av mikeman
Oj, min beräknade leveranstid blev putsad från 13 veckor till 8 veckor. Tack för den! Antal bilar i kö gick upp med 50 dock. Skönt att det börjar hända lite.
leverans2.PNG
leverans2.PNG (24.27 KiB) Visad 5337 gånger
  • 1
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 203
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]