Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

BMW presenterade i dag sin utmanare till T8, X5 40e xDrive. Sämre prestanda, högre förbrukning och kortare räckvidd än T8. Minskat bagageutrymme jämfört med vanliga X5. Slutsatsen blir att Volvo ser ut att ha gjort ett jäkla bra jobb. Jag kan tänka mig att utvecklingsbudgeten skiljer sig något mellan München och Torslanda..
Som en kul parantes har jag varit inne och läst på Bimmerpost (F15) där 40e diskuteras och det är inte särskilt muntra miner. XC90 nämns redan i första kommentaren och resten av tråden skriver användare efter användare om hur "last century" denna känns i jämförelse med T8. Både en och två nämner att de redan beställt en XC90, och det säger en hel del när Volvo lyckas sno inbitna BMW-kunder på andar sidan pölen..
Kul för Volvo att kunna tvåla till BMW för en gångs skull. X5:an känns mest som ett halvhjärtat, eftermoterat försök att möta Volvo och Audis hybrider. BMW kan inte vara nöjda med den själv.
XC90_Executive skrev:

Har nog faktiskt aldrig sett fram emot att hämta en bil så mycket som T8an :D
Det förstår jag till 100%. :-)-)
Linqid skrev:BMW presenterade i dag sin utmanare till T8, X5 40e xDrive. Sämre prestanda, högre förbrukning och kortare räckvidd än T8. Minskat bagageutrymme jämfört med vanliga X5. Slutsatsen blir att Volvo ser ut att ha gjort ett jäkla bra jobb. Jag kan tänka mig att utvecklingsbudgeten skiljer sig något mellan München och Torslanda..
Jag tänkte samma sak! Sjukt bra jobb med T8 om BMW inte kan prestera bättre än den där skiten.
Haha, jag skulle inte sträcka mig så långt att kalla X5 40e xDrive för skit men det förvånar mig att BMW släpper något sådant med tanke på vad XC90 och Q7 kommer prestera.

Sitter förmodligen i att den trots allt baseras en hel del på gamla E70. Den är troligtvis inte ritad från början för hybrid lösningen. Lite pinsamt oavsett och kul för Volvo som sätter ribban!
3 mils räckvidd på pappret är tyvärr katastrof och inget annat än illa polerad skit. Dessutom på bekostnad av bagageutrymme... De är alltså sämst i klassen på precis varje punkt. 100% ren skattesmitarbil i stil med lexus rx400h när det begav sig för ~5 år sedan. Noll miljöprestanda, endast konstruerad hjälpligen för att undvika lite skatter.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https:/[…]

@Micce1980 , Den har precis rullat 122xx mil s&ar[…]

Brandsläckare i V90?

Har en liten korg/back bak i bagaget med pås[…]

Det finns ju dessutom R-design till andra motoralt[…]