Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Taxen47
Sceptic skrev:Bilia har 20% (25% vid köp av 4) på Conti just nu och om du bor i Upplandstrakten så har även Upplands Motor 20%. Det finns säkert bra och någorlunda billiga däck, tyvärr vet jag inte vilka de är, men själv tog jag det säkra före det osäkra och köpte ContiSport.

Jag köpte ett Conti Sport i somras och fick ge ca 2500kr :shock: Tyckte det var dyrt.De monterade av hjulet och skiftade däck.
Utan rabatt och på Upplands motor,Uppsala.
Vad fick du ge per styck nu med rabatten?
Användarvisningsbild
av joel80
2500kr per styck??! Men då var det stora och breda däck?
Jag köpte nu senast från popgom.se en uppsättning Michelin Primacy 3, 235/45 R17 97W för 1099kr/st. (Plus 49kr/däck i frakt.. så 1148kr/st med frakt)

Ett par Conti Sport där i samma storlek som ovan kostar 1088kr/st.
Användarvisningsbild
av Sceptic
Taxen47 skrev:
Sceptic skrev:Bilia har 20% (25% vid köp av 4) på Conti just nu och om du bor i Upplandstrakten så har även Upplands Motor 20%. Det finns säkert bra och någorlunda billiga däck, tyvärr vet jag inte vilka de är, men själv tog jag det säkra före det osäkra och köpte ContiSport.

Jag köpte ett Conti Sport i somras och fick ge ca 2500kr :shock: Tyckte det var dyrt.De monterade av hjulet och skiftade däck.
1776/st (ContiSport 5 245/40-18) inkl. balansering, montering, återvinning. Köpte bara två då det par P Zero som låg bak var som nya.
av ThunderAce
Sceptic skrev:
Taxen47 skrev:

1776/st (ContiSport 5 245/40-18) inkl. balansering, montering, återvinning. Köpte bara två då det par P Zero som låg bak var som nya.

ContinentalSportContact 5
245/40 R18 97Y XL
1750:-/st inkl. montering/ventilbyte, balansering samt återvinning

De flesta ligger nånstans där på just denna däck, ±30 kr, tar man annat märke kan man komma undan billigare men
man får ju lite vad man betalar för

Själv tittar jag mest vilken bil jag ska ha den till, är det en bil som jag kör varje dag många mil så vill jag ha ett däck som
både spara bränsle och är bra i vått väglag och någorlunda bra ljudegenskaper, söndagsbilen vill jag ha bra egenskaper i vått
fast bränsle inte så noga då den inte körs varje dag.

Sen hur mycken man kan lita på dessa däckklacificieringar går också att diskutera till döddagar
Användarvisningsbild
av frefre
Taxen47 skrev:Det är standard till min bil.225x50x17.
Jag kör med Conti 5 i 225/45-17. De är myyycket billigare. :-)-)

// F
Användarvisningsbild
av EjS
Har sagt till min verkstad idag att de ska beställa det däck som är tystast och mest komfortabelt (235/50-18)

Så jag får se vad de beställar.

Fått hem däcken idag, nu ska bara n&ari[…]

löphjul multirem

Tror att man kommer bättre åt brytrulla[…]

Tjena! Har ett återkommande problem med min […]

Det var därför jag funderade på om[…]