Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av selmas
Tja!
Min volvo 240 -87 bf230f går dåligt på låga varv, dör på tomgången om man inte håller lite gas. Idag vart den segstartad, men startade tillslut. Åkte på låga varv och då hacka den, höll på och dö, hände ingenting när jag tröck på gasen i några sekunder, sen gick den som vanligt, hackade lite igen.. men dog aldrig (är väl bara en tidsfråga). Vad kan de vara för fel? Tacksam för svar!
av Rådlös
Det kan vara hundra olika saker som spelar in.

Vad har du själv gjort för att bilen skall fungera? Har du gjort service med olje- och filterbyte? Har du ett rent luftfilter? Har du en fungerande luftförvärmning? Har du nya tändstift och andra tänddelar? Har du ett "färskt" bränslefilter? Det räcker inte med att komponenter "ser bra ut". Dom skall till varje pris vara bra för att bilen skall fungera.
av selmas
Har inte haft bilen längre än en månad. Har bytt tändstift, svårt att tro att det skulle ha nånting med filtrerna att göra. kanske bensinpumpen? Läste någon tråd som hade nästan samma problem och han hade gjort rent insprutet, så tänkte göra det imorgon och se om det blir någon skillnad. Börjar med det billiga först ;)

Var på verkstaden i dag. Pt kopplade upp sig[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

. Ska du ha tre ggr så stort batteri blir d[…]

Finns ju gott om XC40 el under 300k även en C[…]

Dessa alltså. I mitt fall har de inte uppfyl[…]