Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JanneP77
ninafredrik skrev:
JanneP77 skrev:Låter också som en trevlig bil, gratulerar! Jag tror (med betoning på tror) att Summum ger elstolar, keyless ("nyckellöst system") och automatiskt avbländningsbar backspegel. Momentum Business ingick när vi beställde och gör fortfarande det tror jag... Har inget behov av elstolar och nyckellöst. Lastpaketet ger tonade rutor så försäljaren tyckte det var "overkill" med automatiskt avbländningsbar spegel också. Valde istället Business Edition Pro med navigator m.m...
Man längtar efter bilen!! :D
Just nu 8168 bilar före i kön på Torslanda........

Nu kom jag in på mitt konto på Volvocars, leverans v. 13, 4072 före :shock: Nu händer det saker
mvh Nina
Grattis!
Fusk... Jag beställde 31 januari och beräknad leverans v 18-19... 8010 före i kön. ?:-/
Undrar vad som påverkar leveranstiden när man har ungefär samma spec? Färg?
Hur som helst så kan jag gott vänta, vill plocka ut nya, fina bilen när vädret förhoppningsvis stabiliserats och man har hela sommaren framför sig. :D
av ninafredrik
JanneP77 skrev:
ninafredrik skrev:
JanneP77 skrev:Låter också som en trevlig bil, gratulerar! Jag tror (med betoning på tror) att Summum ger elstolar, keyless ("nyckellöst system") och automatiskt avbländningsbar backspegel. Momentum Business ingick när vi beställde och gör fortfarande det tror jag... Har inget behov av elstolar och nyckellöst. Lastpaketet ger tonade rutor så försäljaren tyckte det var "overkill" med automatiskt avbländningsbar spegel också. Valde istället Business Edition Pro med navigator m.m...
Man längtar efter bilen!! :D
Just nu 8168 bilar före i kön på Torslanda........

Nu kom jag in på mitt konto på Volvocars, leverans v. 13, 4072 före :shock: Nu händer det saker
mvh Nina
Grattis!
Fusk... Jag beställde 31 januari och beräknad leverans v 18-19... 8010 före i kön. ?:-/
Undrar vad som påverkar leveranstiden när man har ungefär samma spec? Färg?
Hur som helst så kan jag gott vänta, vill plocka ut nya, fina bilen när vädret förhoppningsvis stabiliserats och man har hela sommaren framför sig. :D[/
quote]

Tack! Ja, kanske färgen som spökar då, men det här var flera veckor innan vi beräknat, hade tänkt, precis som du, att det blir lagom till sopade vårtorra vägar :D . Vilken väntan! Härligt!
Nina
av ninafredrik
Härligt! Vår har också kommit till ÅF, såg en skymt av den inne på verkstaden, de jobbade med den nu i kväll så kunde inte smyga mig så nära, ha ha! Kanske i morgon :D
Är du nöjd med din?
Nina
Användarvisningsbild
av Jartin
Hahaha Nina, jag var som ett litet barn när jag fick veta att den var där :)så jag hoppas ni får eran snart. Jag är supernöjd med min!! 5/5 möjliga, den absolut bästa bil jag kört :) !
Användarvisningsbild
av hållundan
Kul att det trillar ut fler Sport Edition. Ser ett gäng varje dag till och från jobbet. Å andra sidan kanske man spanar lite extra när man kör en själv. Eller, att man kör samma väg som en stor % av folket till VCC kanske gör sitt också...

Hur som helst kom jag på mig själv igår att jag aldrig haft en bil som gör mig så lugn, tillfreds och nöjd som min XC70. Min förra V60 var visserligen trevlig, men den kändes inte alls lika geniun och bjöd på samma helhetsupplevelse som XC70n. Den må vara gammal konstruktionsmässigt, men jävlar vilken fin vagn det är ändå. Jag vill bara köra mer och mer så fort jag hoppat ur bilen. Och, nu med sommarhjulen på ser den ju riktigt bra ut också. :)
av Qwedz
Hej, ny här på forumet, står i valet och kvalet att beställa en XC70 Classic Sport MY16, verkar som keyless och elstol ingår där numera. Hur mycket kan man räkna med att pruta hos en Volvo-handlare?
Användarvisningsbild
av JanneP77
1438 före i kön.... :cry:
Om man går in under "Följ din leveransstatus" så har den flyttat från Order till första steget i Produktion. Borde vara på gång med andra ord?

Väntan är olidlig! Fick ju 13 veckors leveranstid när jag beställde.
Användarvisningsbild
av JanneP77
Qwedz skrev:Hej, ny här på forumet, står i valet och kvalet att beställa en XC70 Classic Sport MY16, verkar som keyless och elstol ingår där numera. Hur mycket kan man räkna med att pruta hos en Volvo-handlare?
Låter som ett klokt val! Vad gäller prutning är det svårt att svara på... Motor? AWD?
Privatköp eller tjänstebil? Ramavtalsrabatter?
Frågan är om man ens VILL veta vad andra har fått i rabatt..? Risken är att man känner sig blåst! :D
Känn av säljaren! De brukar gå ned en bit direkt och sen kan man kohandla om småsaker är min upplevelse. Fick ned priset på själva bilen typ 1,5 % mer än säljarens första, rabatterade pris + mer på utrustningen. Känner mig nöjd med den rabatt jag fick vid privatköp men det finns alltid någon som har fått mer rabatt....
av Qwedz
Byggde ihop en D4 AWD automat i Volvos app och hamnade ganska nära 400k. Privatköp gäller det. Kan man räkna med 5% på det priset?
(Såg en skum sak i appen, när man väljer in fast dragkrok så betingar den inget pris. Ingår den i Classic? Eller är det fel på appen?)
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]