Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jazzy
Hej!
Sugen på att köpa en felkodsläsare, men har stora problem med att välja. Inser att man kanske skulle köpa en Dice, men samtidigt vill man gärna ha friheten att slippa att dra med sig Laptopen ut i bilen då man skall kolla. Även det faktum att man enbart har Mac i huset kan ju ställa till det, men det kanske går att köra i Windows via Bootcamp. Har även titta på en PPC3 som jag tycker ser riktigt bra ut, eller finns det andra alternativ? Så jag vänder mig till detta eminenta forum och dess medlemmar som sitter inne med MYCKET kunskap. Kom gärna med inspel och erfarenheter med de olika alternativen. Någon som kör Dice på en Mac via Windows i Bootcamp? Någon som har erfarenheter av PPC3 eller andra alternativer.T.ex. ELM 327 är inte ett alternativ, då jag vill läsa Volvospecifika koder. Kör en V70 2.4T -01
Användarvisningsbild
av milktrucker
frågan är hur du vill ha informationen?
1A9B14
eller:
luftmassemätare, felaktig singal. Signal orimlig.

Det är svårt att hitta listor för att läsa ut vad de hexadecimala sekvenserna innebär i praktiken och i det närmaste omöjliga att gissa sig fram till.

Dice ger så många funktioner och är lätt att använda när man lärt sig det. Vida är det bästa redskapet som finns när man mekar volvobilar.
Köp en begagnad laptop med win7 business eller ultimate så funkar Vida rakt på. ska tydligen funka på win8 också.
Användarvisningsbild
av P210
VIDA/DICE är ju så mycket mer än bara en felkodsläsare, du får arbetsbeskrivningar, förslag på lämpliga felsökningsområden, funktionsbeskrivningar, komplett artikelnummerdatabas på alla delar i din bil med sprängskisser etc.
Bild
Värt en hel den om du bara mekar Volvo, vill du ha möjligheten til att rota lite i fler bilmärken har PPC3 en liten poäng, annars inte.

Virtuella installationer med VIDA tycker jag nästan är en förutsättning för en stabil felsökningsdator då det är en känslig miljö som man gärna vill skydda från oavsiktliga drivrutiner/uppdateringar, finns folk här på forumet som kör VIDA/Windowsemulering på Mac tex utan problem.
av reverend
P210 skrev:Virtuella installationer med VIDA tycker jag nästan är en förutsättning för en stabil felsökningsdator då det är en känslig miljö som man gärna vill skydda från oavsiktliga drivrutiner/uppdateringar, finns folk här på forumet som kör VIDA/Windowsemulering på Mac tex utan problem.

This! Jag har en Windows 7 Ultimate x64 som jag kor min Windows Virtual PC i. Alltsa en helt separat Win7 Ultimate x32 med enbart VIDA installerat. Den fungerar fantastiskt pa en gammal sketen Lenovo med 8GB och SSD.

Det funkar kanon och en Virtual PC kan ju koras pa OSX, Linux, Windows etc.
Volvo 240 B230F går fettigt

och då pendlat mellan 0,2-0,8 men eftersom […]

Ojämn gång

Marelli-spjällhus är en möjlig fakt[…]

Denna videon tror jag visar vad du behöver. h[…]

Dimljus v70 97

Hej. Någon som kan förklara hur jag ko[…]