Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Fick ett meddelande att dom justerat och rensat i listan så det skulle bli mer korrekt :) Härligt med vecka 23!! :D

På min står det 3807 före i kön och prel lev vecka 6 fortfarande :wink: Hoppas verkligen att det är något som kommer ändras...

Står även 8 stegad automat FWD. Undra hur det blir när elen är slut och man stampar fullt från 0. Men antar att det alltid är lite kräm kvar så det blir awd.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Förmodligen är vi i Sverige längst ner på prioriteringslistan. Hörde att ca 2000 T8 var beställda i Holland där skattelättnader gör den förmånlig. Tydligen måste dom levereras innan 31/12 för att det ska gå igenom.

Men snacka om besvikelse att först få prel. lev i augusti för att veckan efter få vecka 6 :o
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Anledningen till att de är så lång leverantid är väl för att T8 ännu inte är färdigutvecklad, och först under andra halvåret ska den börja tillverkas?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Fick ett glatt besked när jag loggade in på minvolvo igår. Leverans i mitten av november, istället för slutet av februari.

Men det vände tydligen snabbt för när jag kollade idag var det tillbaka på februari igen :x
av xc2015
Svenska kunder verkar vara lågprio för Volvo..
Har gått från 3815 förra veckan till att nu ligga på plats 7241..
Inte riktigt den behandling man önskar från ett bilmärke om man köper en bil för ca 800 000. Tror de antingen får lägga ned minvolvo.se eller se till att ha en produkt som fungerar.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 44
Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]

Är den xenonkonverterad med kina-dynga? Dett[…]