Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Abonnemanget håller på att ta slut vill du ladda för ett nytt år...
Ja så var det dags att förnya prenumerationen efter att bilen börjar närma sig treårs dan.
typ 12-13 hundra/år ligger det på, bra finess men dyrt så vi får se hur länge det varar...
Användarvisningsbild
av joel80
Inte dyrare än ett vanligt skapligt billigt telefonabb med lite data på.. och det är ju precis vad det är. :)
Användarvisningsbild
av joel80
Det är väl utan data då man bara kan styra värmare via sms med den.. Från MY12 så är det ju med körjournal, låsvarning, värmare, bilstatus, position mm..
Användarvisningsbild
av Codiac
Blev inget för mig, över tvåtusen! för två års abonnemang. SKITDYRT för en privatbilist tycker jag. SOS-tjänsten har man ju ändå, både knappen o utlösta krockkuddar. Sms-start av värmaren några ggr per år för dessa pengar känns overkill. Har ju en 2011 så jag kan ju inte se bränslenivå mm med oncall-appen som de nya bilarna kan. visserligen stöldspårning o fjärrupplåsning men det tycker jag inte motiverar priset. Borde gå att starta värmaren med ett sms till den inbyggda telefonen på något sätt...
Användarvisningsbild
av TommyP86
Laddade min i höstas, har inte ens värmarfunktion men gillar tanken på att kunna låsa upp när dagen kommer då jag låser in nyckeln, och att veta var i hela världen jag gör av kärran då och då. Kostar förstås lite för mestadels nördfunktioner, men i det långa loppet är det ingenting.
av oldtimersmc
mikebike skrev:Jag förnyade min via appen/Volvokort, men får fortfarande påminnelser... :(
Då har du antagligen missat ngt mao inte voc just nu...
av mikebike
oldtimersmc skrev:
mikebike skrev:Jag förnyade min via appen/Volvokort, men får fortfarande påminnelser... :(
Då har du antagligen missat ngt mao inte voc just nu...
Jo, jag har det mars ut i alla fall. Det blir nog till att försöka igen.

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]