Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Inferno
Hej! Nu har jag ju skaffat min pärla och kört den i ca 10-12 dagar och den är helt underbar. Sket ner mig dock när jag skulle köra om en bil utan att blinka och hela bilen började tjuta och det blinkade rött. Nog om det..

Jag har tänkt fixa lite fint på bilen, köpa heico pedaler i metall, eventuellt färga grillen helt svart utom loggan såklart.

Men så kommer vi ju även till det viktigaste, nämligen däcken. Jag har förstått att man kan ha 19". Ni som har det, kan ni visa lite bilder på era bilar? Alternativt rekommendera några fina fälgar/däck som skulle passa? 2014, D4, om det har betydelse :)
Inferno skrev:Hej! Nu har jag ju skaffat min pärla och kört den i ca 10-12 dagar och den är helt underbar. Sket ner mig dock när jag skulle köra om en bil utan att blinka och hela bilen började tjuta och det blinkade rött. Nog om det..
Hahaha, bilen körde ett gött prank på dig! Då ser vi fram emot att du använder blinkern i trafiken framöver. :lol:
Har inte en bil med driver support själv än men ser fram emot att bli prankad också. :)
Inferno skrev: Men så kommer vi ju även till det viktigaste, nämligen däcken. Jag har förstått att man kan ha 19". Ni som har det, kan ni visa lite bilder på era bilar? Alternativt rekommendera några fina fälgar/däck som skulle passa? 2014, D4, om det har betydelse :)
Här är min V40 R-Design 2015 med Artio 19",
Däcken är Bridgestone Potenza re050a 235/35-19.
Kan hända att du behöver andra utslagsstopp om du inte har R-Design.

Bild
RollTheDice skrev:
Inferno skrev: Men så kommer vi ju även till det viktigaste, nämligen däcken. Jag har förstått att man kan ha 19". Ni som har det, kan ni visa lite bilder på era bilar? Alternativt rekommendera några fina fälgar/däck som skulle passa? 2014, D4, om det har betydelse :)
Här är min V40 R-Design 2015 med Artio 19",
Däcken är Bridgestone Potenza re050a 235/35-19.
Kan hända att du behöver andra utslagsstopp om du inte har R-Design.

Bild
Snyggt! Har du tonat framrutan?
Ja, grattis till två grymt fina bilar! Helt klart 2 av mina favoritfälgar! Artio och Alecto i helsvart

Eftersom jag inte lyckats reda ut vilken av de 2 s[…]

Aha! :-) Syns inte på den bilden men tonade […]

Enligt skf 75Nm och ytterligare 45°

Icke! Var nog en kopia ;-)