Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Stigerud skrev:
valln skrev:Går det att göra produktionsplanering några veckor innan modellårets tillverkning?
Det jag beställt är ju trots allt en MY15.
Du kommer sannolikt att få en bil med Fordonsår 15 men utförandet kommer att bli Modellår 16 (MY) om din bil produceras efter V20 ( tror att det är veckan för omläggning)
alltså en bil med "årsmodell 15 " och utrustning mm som "MY16" MY är något som biltillverkarna har kommit med för sin produktion medans Trafikverket anger modellår ( tidigare som årsmodell)
Men jag skulle nog kolla upp med säljaren då det kan skilja lite detaljer både positiva och negativa på olika modellår då speciellt om du köpt olika utrustningspaket. :D :D
Nu rör du till det för folk leiwi. Det enda som är intressant när man beställer ny bil är modellåret. Man vet ju själv vilket år det är nu och såklart fordonsåret.

Stigerud:
Det tar tbå veckor från att du gör din beställning till att den "går igenom" till Volvo.. Detta då man har två veckor på sig att göra ändringar. Du har troligen hamnat precis i skarven till MY16 och får en sån. Jag har fått uppfattningen om att alla MY16 kommer med nya motorn och alltså är 4-cyl.
Classic låter inte fel, men det blir lång väntan för dig. :)
joel80 skrev:Nu rör du till det för folk leiwi. Det enda som är intressant när man beställer ny bil är modellåret. Man vet ju själv vilket år det är nu och såklart fordonsåret.

Stigerud:
Det tar tbå veckor från att du gör din beställning till att den "går igenom" till Volvo.. Detta då man har två veckor på sig att göra ändringar. Du har troligen hamnat precis i skarven till MY16 och får en sån. Jag har fått uppfattningen om att alla MY16 kommer med nya motorn och alltså är 4-cyl.
Classic låter inte fel, men det blir lång väntan för dig. :)

Håller med dig Joel80 och det var ju det jag menade med att kolla med säljaren , skulle ju bli lite besviken om den bil jag skall få levereras med en annan motor eller utrustning än jag beställt på grund av att Volvo byter modellår under leveranstiden .
Och varför jag ville förtydliga modellår/fordonår var för att i vissa inlägg och trådar så kan man få uppfattningen att man får en nyare "årsmodell" vilket ju inte är riktigt :D :D
Senast redigerad av 1 leiwi, redigerad totalt 0 gånger.
Tror dock det står i villkoren man skriver under att det kan ändras i beställningen från Volvos sida om modellen utgår.. Någon som i en tidigare tråd skrev om det och hade försökt avbeställa.

Nu har jag en V90 MY2020 med den gamla vanliga v&a[…]

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]