Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pinguen
Morgon.

Ringde Rejmes i torsdag och frågade vad dom tog för att ladda in mjukvara till att aktivera farthållare i min V70n -00.
4400:- bara för själva mjukvaran sen 700:- för arbete.
Hur kan det vara så dyrt??

Finns det inte andra verkstäder som kan ordna samma sak för billigare peng??

Eller finns det inga andra sätt att ladda mjukvaran på?? byta någon styrbox som har farthållare??? (En ide bara)
Användarvisningsbild
av Pinguen
Ja jag har rattknappar, men dom är monterade av mig :/
Men allt var klart bakom airbagen för knapparna..
Sen så lyser knapparna med.

Kan det fungera med en sån då tros??
av ThunderAce
du får nog prata direkt med en tekniker och boka tid hos han, jag har i min S60 plockat in rätt mycket grejer och bara laddat mjukvara
om jag minns rätt så blev det ca 6 nya uppdateringar, AEM, parkeringssensorer med mera och all gick på ca 1600:- inklusive
arbete, de har en startavgift för att de kopplar in dator, mjukvara i sig är inte många kronor, tex för parkeringssensorer gick mjukvara
på ca 190:- bara. Pratade själv med en el tekniker bokade tid hos han och löste det hela.

berätta du att du har monterat allt och det är bara mjukvara som ska laddas, kanske du har gjort redan, så de inte tror att de ska göra allt jobb om du
bara har sagt att du vill ha farthållare i bilen, för då räknar de kostnad för delar och sånt.
Användarvisningsbild
av wissel
ThunderAce skrev:du får nog prata direkt med en tekniker och boka tid hos han, jag har i min S60 plockat in rätt mycket grejer och bara laddat mjukvara
om jag minns rätt så blev det ca 6 nya uppdateringar, AEM, parkeringssensorer med mera och all gick på ca 1600:- inklusive
arbete, de har en startavgift för att de kopplar in dator, mjukvara i sig är inte många kronor, tex för parkeringssensorer gick mjukvara
på ca 190:- bara. Pratade själv med en el tekniker bokade tid hos han och löste det hela.

berätta du att du har monterat allt och det är bara mjukvara som ska laddas, kanske du har gjort redan, så de inte tror att de ska göra allt jobb om du
bara har sagt att du vill ha farthållare i bilen, för då räknar de kostnad för delar och sånt.
Kolla första inlägget så ser du vad mjukvaran kostar.....
Användarvisningsbild
av Pinguen
Har hittat en kille uppe i Värmland som kan fixa detta åt mig nu för en överkomlig peng.
Men han säger att jag ska ta en runda till Volvo och göra en Service 2.0 /Total CAN Upgrade.
Någon som har gjort det på det senaste året som vet vad den går på??
av ThunderAce
wissel skrev:
ThunderAce skrev:du får nog prata direkt med en tekniker och boka tid hos han, jag har i min S60 plockat in rätt mycket grejer och bara laddat mjukvara

Kolla första inlägget så ser du vad mjukvaran kostar.....
Såg första inlägget men 4400 för mjukvara på farthållare tycker jag verkar orimligt, ska höra med min nisse som jag ladda allt hos
vad det skulle kosta
Användarvisningsbild
av Pinguen
Ja gör det ThunderAce. Hade varit roligt att veta om det skiljer sig mycket från verkstad =)
av svanberg
Priset för mjukvaran stämmer, lite i överkant av Volvo att ta så högt pris till en gammal bil tycker jag.
Användarvisningsbild
av wissel
Pinguen skrev:Har hittat en kille uppe i Värmland som kan fixa detta åt mig nu för en överkomlig peng.
Men han säger att jag ska ta en runda till Volvo och göra en Service 2.0 /Total CAN Upgrade.
Någon som har gjort det på det senaste året som vet vad den går på??
Gör precis som Johnny säger o du får en "ny" bil efteråt.
Total uppgr. kostar nog en tusing eller så !!?

Till TS,vad läser du av bilen med för l&[…]

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&a[…]