NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om det är bromsskivorna som har blivit skeva brukar vibrationerna minska ved hård inbromsning.
I och för sig har jag nu bytt bromsskivor (igen) på husets V50 så bästa tipset är skivorna. Kolla aven styrleder/spindelleder och bussningar vid länkarmsinfästningarna, men gissar att det är skivorna då V50 är kända för att äta bromsskivor.
Sätter med min gissning på att det är dags att byta bromsskivorna. Har med fått göra det på vår V50.

Sen bör du/verkstan kolla så att du inte har anliggande broms så det inte blir vint igen.

I mitt fall så i stan kände man inte av det speciellt mycket men värst var det på avfarter när hastigheten skulle sänkas någorlunda snabbt. Blev värre och värre innan bytet skedde. Bakade in ett hjullagerbyte som ändå skulle bytas några månades senare när de ändå höll på där.
Hur långt har bilen rullat?

Det är kanske ingen dum ide att byta hjullager samtidigt som skivorna och beläggen.

Behövs nya bromsok och byglar har ja en uppsättning för 320mm skivor liggandes. Kör dom i glasblästern innan :wink:
Perra83 skrev:Hur långt har bilen rullat?

Det är kanske ingen dum ide att byta hjullager samtidigt som skivorna och beläggen.

Behövs nya bromsok och byglar har ja en uppsättning för 320mm skivor liggandes. Kör dom i glasblästern innan :wink:
Den har gått ca 22 200 mil

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]