- ons 11 mar 2015, 09:12
ECM-P029E00 Cylinder 2 - bränslejustering vid maximal gräns
ECM-P02CF00 Cylinder 2 inlärning insprutningsförskjutning max nivå
ECM-P229100 Insprutningsventil reglertryck för lågt - motorstart
De bytte bränslefilter och - peppar peppar - nu går bilen perfekt igen. Tydligen har Volvo tagit fram ett nytt filter under 2014 med bättre flöde då det gamla kunde ge dessa problem.
Hakan975 skrev:Verkstaden hittade felkoderna:TreVolvos skrev: Angående ryckningar så har det inträffat 2-3 ggr på 1000 mil, då har jag fått växla ner eller öka hastigheten. Det pågick i 2-3 minuter innan allt var normalt igen. Min egen analys är att det är regenereringen av partikelfiltret som startar vid ett mindre gynnsamt tillfälle (för lågt varvtal på motorn). Rätt eller fel vet jag inte.Samma för mig. En D2 2011 som har gått ca 6500 mil.
Jag tror at man inte ska vara rädd att sota ur dieselmotorerna då och då. Dvs plattan i mattan till rödstrecket någon gång i månaden när bilden ör riktigt varm.
Har dock bytt in bilen nu så jag vet inte om/vad det var för fel, om det ens var något fel :D
ECM-P029E00 Cylinder 2 - bränslejustering vid maximal gräns
ECM-P02CF00 Cylinder 2 inlärning insprutningsförskjutning max nivå
ECM-P229100 Insprutningsventil reglertryck för lågt - motorstart
De bytte bränslefilter och - peppar peppar - nu går bilen perfekt igen. Tydligen har Volvo tagit fram ett nytt filter under 2014 med bättre flöde då det gamla kunde ge dessa problem.