Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Hyundai Sanda Fe? Vi är nyfikna!;)
Användarvisningsbild
av Camel
Spänningen är oliiiidlig :wink:
Jag gissar på att även den nyinköpta bilen är 4-hjulsdriven. Och bilmodellen gissar jag: kanske är det en Ford Kuga? Men det kan ju lika gärna vara en Subaru. Eller vad som helst. Det kvittar ju egentligen. Men hoppas du hittar själen i bilen du byter till så du får samma själsliga utbyte som med vrålåket. :-)-)
Användarvisningsbild
av Nexus
Förstår mycket väl hur du känner. Har har gått steget längre och brukar drömma mardrömmar att jag bytt bort min älskade V70 mot någon tråkig liten skitbil. Nästan så jag måste gå ut i garaget kolla så den står kvar :mrgreen: . För mig är mina bilar mera än bara en bil som tar dig från punkt a till punkt b.
Användarvisningsbild
av SvenB
llesrof skrev:
TommyP86 skrev:Det är väl inget märkesbyte? :)
Det kan du ge dig på att det är :mrgreen:
Är det kanske därför du är vemodig. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Fiat 500 :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Allinug
Nexus skrev:Förstår mycket väl hur du känner. Har har gått steget längre och brukar drömma mardrömmar att jag bytt bort min älskade V70 mot någon tråkig liten skitbil. Nästan så jag måste gå ut i garaget kolla så den står kvar :mrgreen: . För mig är mina bilar mera än bara en bil som tar dig från punkt a till punkt b.
Skönt att höra att det finns flera som är lika illa däran. :) När försäkringsbolaget och verkstaden pratade om skroten för 240:n och jag istället bogserade hem den från verkstaden, så hade jag också mardrömmar. I drömmen började det med att jag hade svårt att ta mig in i bilen, sedan var den svårstartad (och det brukar den inte vara). När jag väl hade startat den åkte jag full fart ner för en lång brant backe och upptäckte att bilen inte gick att bromsa. Men att bilen löpte amok var inte det som var värst i drömmen, utan det var att jag plötsligt upptäckte att jag inte satt i 240:n, utan i någon fånig, liten, grönfläckig bil! :-O) Som tur var, vaknade jag då. :)

Men det blir nog bra med din nya bil, llesrof! :-)-)
av llesrof
Här har vi nya vrålåket. Det blev en Skoda Superb Alldrive 2013 som rullat drygt 2800 mil som firmabil hos Skoda. Motorn är den beprövade 140-hästars dieseln kopplad till en DSG6-låda.
Utrustning i stort:
2 X elstolar
Parkeringssensorer fram och bak plus automatisk fickparkering (vågar man ens prova?)
Stereo Amundsen med navigator
Webasto bränslevärmare med fjärrkontroll
Skinn/alcantara-säten
Bixenon
Växlingspaddlar på ratten

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Intrycket så här långt är att det är en förbannat trevlig bil. 2-litersdieseln gör ett bra jobb och kraften räcker. Det är skillnad på snabba kapplöpningshästar och arbetshästar. Den drar underbart skönt på låga varv. DSG6-lådan växlar fantastiskt fint och drar inte onödigt länge på växlarna. Tvärt om så växlar den upp tidigt och låter vridmomentet göra jobbet. Bilen är mycket fastare i hullet än XC:n. Den är höjd 20 mm jämfört med en vanlig Superb men den är ändå 50 mm lägre än XC70:n och jag antar att detta bidrar till att den ligger så bra på vägen. XC70:n var om möjligt lite bekvämare och gungigare och hade även lägre vägljud. Stolarna var också mycket mjukare på XC:n. Skodan är stram på ett tyskt vis och det handlar helt enkelt om två helt olika filosofier. Jag är inte säker på att Skodans hårdare stolar är obekvämare, de känns bara mycket mer annorlunda. Skodan känns inte lite avskärmad från vägen som XC:n gjorde.

Stereon är hygglig men jag saknar Volvons centrumkanal. Först tyckte jag att Skodans ljud var bedrövlig men jag hittade inställningarna och lyckades få till det rätt bra. I och med att den har blåtandsmottagare så är det en baggis att koppla in iPoden. Jag måste bara skaffa en billaddare till iPoden. Jag vill ha en med så liten kontakt som möjligt så att jag kan gömma undan den i facket framför växelväljaren och dessutom kunna stänga locket. Jag kom hem efter en runda på kanske 15 mil och bilen har haft en snittförbrukning på 0,54 liter/mil enligt färddatorn. Det är riktigt bra tycker jag. Jag tror att jag kommer att bli riktigt nöjd med denna bil :D

Såg förresten att min gamla pärla ligger ute på annons hos bilhandlaren nu: http://www.atteviks.se/Sok-Bil/Sok-bega ... d=zvh9cyvg
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]