Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dummle
Hej har en xc90 03:a och jag kan bara tanka ca 30L från nästan tom tank, det går att fylla till top om man "gungar" alltså står på sidestepsen och hoppar. Har letat lite på nätet utan och hitta någon, tänkte fråga här innan man går bannans på bränsletanken. Hitta denna bilden http://www.volvopartswebstore.com/showA ... bly=238601 kan det vara strul med nr 40? eller kan det vara så nr 10 har åkt ner för lång i tanken?

/Dummle
nr 10 sitter ju fast innanför tanklocket där du fyller på så har det inte lossant där så har den inte kunnat åkt ner i tanken heller.
exakt hur nr 40 sitter svårt och se på bilden men skulle tro att den har en bestämmd plats och sitter fast utifrån och kan bara ramla bort
och inte in i tanken, för jag vet att där kan det läcker ut överskottet om man fyller för mycket upp i röret.

Skulle tro att det är nåt som är täppt vilket gör att tanken inte kan andas och medför att trycket i tanken ökar
och pumpen slår ifrån hela tiden. Kan det vara skit i vent. röret?
av Dummle
Oj skrev fel detalj nr 16 ska du ju vara. Jag har provat att trycksätta tanken då hör man att det pyser lite men inte så mycket, om man ökar trycket lite så hörs det typ som om ett spjäll eller nått öppnas våga inte trycka mera då.
Skulle nog kolla avluftningen för att se så den inte är tät, även den tunna lilla röret som löper längs med påfyllningsröret ska
vara fri från skit. Som sagt så ska luften ur tanken lika fort ut som du fyller på bränsle. Pumparna har rätt bra tryck så
det gäller att luften har nånstans att ta vägen

Hej Nu fungerar det. Det visade sig vara :-/ O-[…]

Nu går det att bygga och beställa ES90 […]

740 lambda

Kolla först vakuumslangen mellan insug och M[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Du får googla runt. Har för mig att det[…]