Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kompe
Lövet skrev:
Lucif3r skrev:Vilken sida är det du sökt på för att få fram den infon btw?
Biluppgifter.se
Den hemsidan var bra men väldigt läskig!!
Den hade koll på allt, dvs. även mig min ålder beräknad snitt sträcka per år etc :shock:
Den var väldigt snabb också, man kunde kolla alla fordon man äger direkt med ett knapp tryck.
Användarvisningsbild
av joel80
För några månader sen gav den namn och adress också men efter hot från myndigheterna tog dom bort det. (Alltså det är offentlig handling... Man kan ju få det faxat eller smsat till sig) Men det får inte ligga på nätet...
Användarvisningsbild
av Nexus
Biluppgifter ligger med gammal info. Den sidan kan man inte gå helt efter! Jag skrota kompisens bil i måndags. Ställde av den i söndags. På biluppgifter står den fortfarande" i trafik". Kollat en del bilar som är besiktade men enligt biluppgifter är de obesiktade mm....

Sen går det ju inte jämföra en 97 vanlig t5 mot en stor tung R-AWD :roll:
Användarvisningsbild
av MartinS
biluppgifter.se ligger flera månader bakåt i tiden, är man medveten om det kan det vara både bra och dåligt.
Användarvisningsbild
av joel80
Det kan vara bra då säljare precis besiktigat om bilen för att den skruvade mätarställningen ska hamna på trafikverkets sida.. då tar det några månader innan det hamnar på bilupgifter.se
Råd vid motortvätt

Enda nackdelen är väl att det fortare bl[…]

Tackar! Är det i så fall navringar som […]

Nordic Plus vs Ultra

Nu vet jag inte om det gäller V60 eller XC60,[…]

Har du flyttat över spridarna från gam[…]