- mån 16 mar 2015, 16:17
#958120
Varför löda i kontaktstycket, och varför då inte löda alla kablarna här!?
Det finns ju som sagt stift på lamphållaren, ska du ändå använda kabelskor så tar du några till så är ju allt det övriga kopplat också. Den enda fördelen jag kan se med att gå in vid vakten är ju att man slipper lite kabeldragning, men kabel ska ju dras ändå, nån kabel mer eller mindre spelar mindre roll tycker jag ;)
Tyvärr kommer ju inte glödtrådsvakten att reagera på släpvagnens ljus oavsett hur du kopplar.
På bilden som las upp tidigare i tråden där man såg glödtrådsvakten, där har du även ett kontaktstycke, i detta kontaktstycke finner du ström till ditt relä. Jag har för mig att det finns både batteriplus och tändningsplus i denna kontakt, bara att mäta!
Jag har använder strömmen från denna kontakt till relät till mina backljus.
Det finns ju som sagt stift på lamphållaren, ska du ändå använda kabelskor så tar du några till så är ju allt det övriga kopplat också. Den enda fördelen jag kan se med att gå in vid vakten är ju att man slipper lite kabeldragning, men kabel ska ju dras ändå, nån kabel mer eller mindre spelar mindre roll tycker jag ;)
Tyvärr kommer ju inte glödtrådsvakten att reagera på släpvagnens ljus oavsett hur du kopplar.
På bilden som las upp tidigare i tråden där man såg glödtrådsvakten, där har du även ett kontaktstycke, i detta kontaktstycke finner du ström till ditt relä. Jag har för mig att det finns både batteriplus och tändningsplus i denna kontakt, bara att mäta!
Jag har använder strömmen från denna kontakt till relät till mina backljus.
V70N 2,4T AWD -02 // V70 GLT -00
http://www.volvoturbo.net
http://www.volvoturbo.net