Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MoonStone
Ha ha! Den nya S60:n! Ha! Titta på nya BMW 5-serien och jämför. BMW och Volvo verkar glida ihop lite designmässigt. MEN, ingen av dem ser längre ut som en BMW eller en Volvo. Ha ha!
av Qualia
Ser ut som en Lexus.. Antar att den kommer att se mkt med bättre ut när den e klar.. Facelift behövs dock :)
en sak e ju sol klar att S60 ser ju mkt ut bättre än gammla S80.
av EvilEd
Ännu en "kopia"...

Bak ser ut som en gammal Misubishi Lancer, sidan, dörrarna, trösklar, midjan, taklinjen ser ut som en Lexus IS mm. mm.

/ed
av nj22ah
Hej, här kommer lite personliga åsikter

Jag kan väldigt lite om bilar, väldigt lite om hur ens motorsystemet funkar etc etc.

En sak är jag däremot bra på, att ha min smak när det gäller bilars skönhet.
Enligt min syn på bilar så finns det många fina, snygga, läckra bilmodeller från olika tillverkare.

Jag har också tittat på den här nya s60 och visst den e troligen läcker.

Men:

1. Den ser mindre o mindre ut som en Volvo
2. Den ser för modern ut
3. Den är inte vacker
4. Av alla bilar är det bara Mercedez som är vacker. Alla andra är kanske fina, snygga etc men Mercedez är den enda sanna vackra bilen som jag ser det.

Ändå äger jag en s60 2,5t som jag tycker är både stilig, snygg och skön att äga. Allt har sin tid. Är bara 27 nu och vill vänta med min första Mercedez.

Sammanfattningsvis: jag gillar inte nya s60 som den ser ut just nu mer än att den ser ganska läcker ut som nån uttryckte det.
av Daddan
Volvo har hittat sin nya designlinje. Ser mer och mer japansk ut. Även V70NN ser japansk ut (mitsubishi galants bklucka rakt av...). Mitsubishi verkar alltså lägga Volvos design? :shock:

Skulle kunna tänka mig att man vänjer sig, men det ser inte riktigt bra ut ännu i mina ögon.
av haxpet
Såg ju ut som en Opel Vectra OPC framifrån.

Och bakifrån, jaa, jag kommer inte på vilken bil, men någon är det i alla fall.

Jag tror dock inte att det kommer en V60.

Det kommer ju att finnas S40, V50, S60, V70 och S80. Någon som ser mönstret. :)

Vet ej men kan du inte ställa max belysning m[…]

Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]