Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Då var det tack och adjö med detta vrålåk. Drygt 13000 mil och nästan sex år i min ägo. Den har alltid startat, aldrig svikit mig och jag har åkt som en kung i den, både komfortmässigt och visuellt. Visst, lite småsaker har jag behövt laga på den och Nybergs Bil AB har vett att ta hutlöst betalt för att byta olja och sparka på däcken, men ändå. Den har rullat på som en trogen vän och alltid ställt upp, även på tvären i snöiga kurvor då och då. Det känns vemodigare än jag trodde att det skulle kännas. Och till er som tänker "men lägg av, det är bara en bil". Till er säger jag... skit ned er. Ni kör antingen skitbilar eller bilar som någon annan betalar åt er. Ni är inga vägmän, eller vägkvinnor för den delen. Fast det är väl ingen här som tänker så? Jag får känslomässiga band till mina bilar. De blir som en bästa kompis som man delar både nöjen, vardag, äventyr och motgångar med. Som när jag och Björn åkte in på en liten kostig för att kolla på en fornborg. Eller när som när jag fick min första och enda fortkörningsböter. För att inte tala om alla mil på härliga småvägar i västra göternas rike och med fikakorgen packad i bagaget.

Hoppas nästa ägare, vem det nu blir, tar lika väl hand om den som jag gjort.

Detta är sista bilden av den:
Bild

Vad jag köpte istället? Ja, det kan man fråga sig :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Micce1980
Hjälper dig att vifta farväl :wink:

Men jag håller med, de två senaste bilarna hade jag i sex år vardera och stod och tittade i fönstret när nästa ägare for iväg med den senaste. Min sambo fattade ingenting :wink:
av llesrof
Perra83 skrev:En ny XC70 Classic Mumsmums (summum)?
Du är inte vetig! Jag är kommunanställd och har inte råd med en sådan :D
av llesrof
TommyP86 skrev:Det är väl inget märkesbyte? :)
Det kan du ge dig på att det är :mrgreen:
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
llesrof skrev:
TommyP86 skrev:Det är väl inget märkesbyte? :)
Det kan du ge dig på att det är :mrgreen:
skoda kia ford ka?.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]