Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

PerreS skrev:O och Q ska byta plats i rättningen, liksom W och V, det blir en rättning till alltså. :D
Jag håller med till hälften; ska vi ta det i bokstavordnng blir det rätta följande;
I används ej - möjligt förväxlingsbar med J
Q används ej - möjligt förväxlingsbar med O
V används ej - möjligt förväxlingsbar med W
P210 skrev:
PerreS skrev:O och Q ska byta plats i rättningen, liksom W och V, det blir en rättning till alltså. :D
Jag håller med till hälften; ska vi ta det i bokstavordnng blir det rätta följande;
I används ej - möjligt förväxlingsbar med J
Q används ej - möjligt förväxlingsbar med O
V används ej - möjligt förväxlingsbar med W
Håller med, mötte en med O senast idag, och jag hade en gång en bil med W i skylten.
av rid54
Förväxlingsrisk med andra länders skyltar verkar inte bekymra någon...: Litauen har exakt likadana skyltar som vi, tror de har samma tillverkare, faktiskt. Lettland har en annan utformning med variabelt antal tecken. Estland har väl 123ABC-typen, vilket inte borde betyda nåt alls i sammanhanget. Det finns ju hur många lösningar som helst på trytande antal regnr.. Inför hexadecimala tecken i sifferdelen (dvs A, B, C, D, E, F) så blir det ett gäng till (ABC 9AB blir då ett möjligt nummer).
Det går ju säkert att klämma in en bokstav till i och med att skattemärket är borttaget på skyltarna.
ABCD 001 eller ABC 001A osv. Får vi 23ggr fler kombinationer igen.
Tycker dom ska börja med skrotningspremie så vi blir av med lite sunkiga gamla bilar.
Råd vid motortvätt

Enda nackdelen är väl att det fortare bl[…]

Tackar! Är det i så fall navringar som […]

Nordic Plus vs Ultra

Nu vet jag inte om det gäller V60 eller XC60,[…]

Har du flyttat över spridarna från gam[…]