Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Efter lite närmare inspektion så ser jag att det inte alls är samma bromsbelägg.. Det skiljer säkert 10mm på höjden när de sitter på plats. Själva beläggen i sig är exakt lika stora men själva fästet är inte i samma höjd så det blir förskjutning på det hela..
Jag antar att rätt belägg är någon millimeter tunnare vilket gör att hela oket kommer längre in och inte skrapar emot fälgen..

Ska ringa till skruvat.se nu och se vad dom säger. Antar att dom kommer gnälla på att jag redan packat upp det så jag måste köpa nya eller något..

EDIT:

Har snackat med skruvat.se och det va bara till att skicka tillbaka det och beställa nya. Nu blev jag dock tveksam till vilka jag ska köpa?
Är det någon som vet vart jag kan få tag på serienummret för bromsbeläggen för original? På mina gamla så är siffrorna bortslitna..
Kollar jag lite mer på bilderna och jämför så är det någon av dessa två:

http://www.skruvat.se/Bromsbelaggsats-P79913.aspx
http://www.skruvat.se/Bromsbelaggsats-P290713.aspx

Jämför ni med det jag köpte och kollar på själva krokarna som den ska haka fast i oket med så ser ni att dessa två är lite högre upp eller vad man ska säga. Så det måste ju vara någon av de två som passar.
Någon som vet?
Du ska inte lita på bilderna du ser på nätet, i de flesta fall så visar de nåt som ser liknande ut och då kan dimensioner skilja på
de rätt bra

som sagt är du väldigt osäker så är det bra om du far till butik, det jag kan ge dig är original Volvo artikelnummer sen om det
finns nån korsreferenslista för att jämföra nummer och handla nån annanstans vet jag inte
Mabuse skrev:Hur små marginaler vågar man ha mellan bromsok och fälg?
V70 D5 men Original Naos 16" fälg, ett dorn med diameter 8mm får plats mellan bromsok och fälg
FRAM BAK
Bilagor
IMG_0233.JPG
IMG_0233.JPG (289.28 KiB) Visad 1260 gånger
Skruvats regnummer sökning suger häst det har jag egna erfarenheter av. I mitt fall så var belägget 1 cm för kort.
Farthållare v40 -13

Hej, Jag har exakt samma problem med min farth&a[…]

Elbilsbolaget Tesla avslutar produktionen av mode[…]

Jag har hört om en del problem med dom fö[…]

Återkommande värmeproblem

Blockerat kupévärmar element före[…]